پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۴۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
دونالد ترامپ در حوزه اقتصاد یک ماجراجو و جنگ‌طلب بود. او با سر دادن آواز نبرد اقتصادی با چین و آلمان و ایران در هنگامه مبارزات انتخاباتی از شهروندان آمریکایی رای گرفت.
شعار سال: نبرد‌های اقتصادی که ترامپ و یارانش راه انداختند به تجارت آزاد به مثابه تضمین‌کننده صلح آسیب زد و سطح رفاه مادی آمریکایی‌ها را از این نقطه کاهش داد و یکی از دلایل رای نیاوردن دوباره او به همین مبارزه وی با تجارت آزاد برمی‌گردد که درجه خصومت آمریکا با آلمان و چین را که دو کشور آقای صادرات جهان هستند افزایش داد. نبرد اقتصادی ترامپ با آلمان و چین هرگز به میزانی که تصور می‌شد کامیابی نداشته است، اما شوربختانه نبرد اقتصادی ترامپ با ایران که البته از جنس دیگری بود به زیان اقتصاد ایران تمام شده است. مقاومت در برابر این جنگ نابرابر اگرچه به فروپاشی اقتصادی ایران نرسید، اما واقعیت این است که تهیدستان ایرانی هزینه هنگفتی داده‌اند و هنوز نیز در حال از دست دادن رفاه مادی نه‌چندان نیرومند پیش از این هستند. حالا ترامپ و همکاران تندرو او به زودی کاخ‌سفید را ترک می‌کنند و جو بایدن از حزب دموکرات سکان رهبری آمریکا را در دست می‌گیرد.

در ایران سیاستمداران و تصمیم‌گیران اصلی باور دارند جنس جو بایدن از همان جنس ترامپ است که دستاورد نظام اندیشه‌ای و سیاسی آمریکایی است و تنها در روش‌ها با ترامپ تفاوت دارد و می‌گویند این رییس جدید کاخ‌سفید نیز خواسته‌هایی دارد که ایران نخواهد پذیرفت. بنا بر این تحلیل ایران نباید منتظر باشد تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با آمریکا تمام شود. در این صورت و اگر قرار بر این است که جنگ اقتصادی با آمریکا ادامه دارد باید آداب این نبرد را بدانیم و آن را یک بار مرور کنیم. واقعیت این است که در دور جدید نبرد که ابتکار عمل در دست ترامپ بود ایران هرگز آمادگی درازمدت بودن تحریم و میزان ژرفا و گستردگی آن را نداشت و به همین دلیل در وضعیت آسیب قرار دارد و بهتر است برای دور جدید نبرد اقتصادی احتمالی آداب آن را بیاموزد. یکی از آیین‌های نبرد در هر بستری از جمله نبرد اقتصادی این است که به لحاظ ذهنی آمادگی داشته باشیم و از پیش بازنده نباشیم. رسیدن به این نقطه یکی از دشوارترین مراحل است و نیازمند کار کارشناسی نیرومند است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت 24، تاریخ انتشار: 10 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:523009، saat24
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
این رای گرفتنش هم مجددا رخ نداد و نشون داد که در سیاست های خودش کوتاهی کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین