پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۸۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ایمیدرو به تعهدات خود در قبال معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین پایبند است و تاکنون اقدامات اولیه در خصوص اکتشاف را انجام داده است.
شعار سال: علی اصغر رضازاده روز سه شنبه اظهار داشت: انجام اقدامات مربوط به اکتشاف در منطقه آلبلاغ اسفراین در سفر استانی کاروان دولت به استان هم تفاهم شد و در این زمینه ایمیدرو کار‌هایی را انجام داده است.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر ورود قرارگاه خاتم به معدن سرب و روی آلبلاغ، گفت: این امر هنوز قطعی نشده است، البته در این خصوص مذاکراتی انجام شده است، اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

رضازاده خاطرنشان کرد: در هر صورت چنین نیست که ایمیدرو کار را رها کرده باشد، قرار است قرارگاه خاتم برای استخراج و بهره برداری از معدن سرب و روی وارد عرصه شود و البته احتمالا ایجاد واحد‌های فرآوری هم در برنامه باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در این صورت، ایمیدرو کار اکتشاف مقدماتی، نیمه تفصیلی و تفصیلی را در منطقه انجام می‌دهد و کار استخراج به قرارگاه خاتم واگذار می‌شود.

وی درباره تداوم برداشت غیرمجاز از معدن آلبلاغ اظهار داشت: این مشکل همچنان ادامه دارد و برداشت غیرمجاز در حال انجام است، در این زمینه قرار است شرکتی حفاظتی به زودی انتخاب و در منطقه مستقر شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این خصوص مناقصه برگزار شده و یک شرکت از خارج استان، برنده شده است که امید می‌رود به زودی برای انجام ماموریت حفاظتی در منطقه آلبلاغ اردو بزند.

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه‌ای با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده بود، اما از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام بماند، ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.

حوادث ریزش در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده بودند، گرفته است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا،تاریخ انتشار:11آذر1399،کدخبر:84130956،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
معادن اسفراین اصلا اوضاع خوبی ندارن و من نمیدونم تا کی قراره کارگران زجر بکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
امیدوارم که یکی از این تعهدات حداقل در امسال اجرایی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
اسفراین با سپرده شدن به خاتم الانبیا میتونه دوباره خودش رو از نو بسازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین