پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
بنابه گفته یک مقام بلندپایه وزارت بهداشت ایران در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی، واکسن کووید ۱۹ که تهران در حال خریداری آن است تولید کشور روسیه نیست.
شعار سال: روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران گفته بود دستور خریداری واکسن کرونا از یک کشور خارجی را صادر کرده است، اما نامی از کشور تولیدکننده واکسن نبرد. حسن روحانی روز چهارشنبه، ۹ دسامبر گفته بود: "دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسن یکی از کشور‌ها که کمی محل بحث است از وزیر بهداشت سوال کرده و او گفته برای ما قابل قبول است و من دستور دادم که واکسن از آن کشور خریداری و وارد کشور شود". آقای روحانی افزوده بود که بانک مرکزی این کشور برای وارد کردن واکسن کرونا "فعال" است. روحانی می‌گوید دستور خرید 'واکسن کرونای یک کشور' را صادر کرده است. ایران می‌گوید تحریم‌های آمریکا کار این کشور را برای خرید واکسن از منابع خارجی بسیار دشوار کرده است، اما آمریکا می‌گوید تحریم‌ها شامل واردات دارو و واکسن کرونا نمی‌شود.

ایران پیش از این برای دریافت واکسن کرونا در طرح سازمان جهانی بهداشت به نام کوواکس (COVAX) ثبت نام کرده بود. هدف از برنامه کوواکس کمک به خرید و توزیع عادلانه واکسن کرونا در سراسر جهان اعلام شده است. با این حال، روز دوشنبه عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد ایران به خاطر تحریم‌ها برای خرید واکسن از کنسرسیوم کواکس دچار مشکل شده است. مقام‌های ایران می‌گویند برای خرید حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا به سد تحریم‌های بانکی آمریکا برخورد کرده‌اند. با این حال، یک سخنگوی کنسرسیوم کوواکس گفته است مانع قانونی بر سر راه تهران برای خرید واکسن کرونا وجود ندارد همزمان آمریکا نیز می‌گوید تحریم‌ها مسائل دارویی و غذایی را شامل نمی‌شود. با این حال تحلیل‌گران می‌گویند احتمالا بلاتکلیفی و سردرگمی که تحریم‌های چند لایه آمریکا علیه نظام ارزی و بانکی ایران به وجود آورده می‌تواند علت تعلل یا تردید بانک‌ها برای کار کردن با ایران باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۲۴۶۹۱، saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
اين ها اصلا به درد ملت نميخوره همه مون مطالبه ميكنيم از دولت تا فايزر بياره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین