پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۳ بود که پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص مکان تدفین شهدای گمنام سرانجام پارک نشاط شهر قوچان پذیرای پیکرهای پنج شهید گمنام دفاع مقدس بود، اما پس از گذشت بیش از دو سال از زمان تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام، طرح ساماندهی مزار این شهدا به طور کامل اجرا نشده است .
شعارسال: برای اینکه بدانیم طی این دو سال چه اتفاقاتی برای مزار شهدای گمنام رخ داده است، به چند اتفاق اشاره کوتاهی می کنیم .

* انتقال المان میدان مرکزی قوچان به مزار شهدای گمنام

سال 94 بود که شورای شهر تصمیم گرفت تا المان میدان مرکزی شهر را به محل مزار شهدای گمنام انتقال دهد، پس از رسانه ای شدن این موضوع، مخالفت‌های شدیدی توسط مردم و برخی از مسؤولان انجام شد.

* تخریب محل فونداسیون المان مزار شهدای گمنام

پس از اینکه شورای شهر در تصمیم خود برای انتقال المان میدان مرکزی به مزار شهدای گمنام جدی بود، گروهی از افراد برای اینکه مخالفت خود را به این اقدام شورای شهر و شهرداری اعلام کنند، محل فونداسیون اجرای این طرح را تخریب کردند.

پس از این اتفاق بود که موضعگیری‌های گوناگونی توسط مسؤولان انجام شد که یکی از نکات در خصوص موضعگیری مسؤولان چرایی تشکیل نشدن هیأت امنای ساماندهی مزار شهدای گمنام بود تا در این خصوص تصمیم گیری کنند .

* دستور استاندار برای ساماندهی مزار شهدای گمنام

اویل فروردین ماه امسال بود که در پی انتشار خبری در فضای مجازی و پیگیری‌های رسانه ای مبنی در تعلل در طرح ساماندهی گلزار شهدای گمنام قوچان، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی دستور پیگیری ساماندهی مزار شهدای گمنام قوچان را صادر کرد و پس از این دستور بود که هیأت امنای مزار شهدای گمنام تشکیل شد و در آن موضوع انتقال المان میدان مرکزی به مزار شهدای گمنام منتفی شد و قرار شد تا المانی درخور شأن شهدای گمنام طراحی و اجرا شود .

* آغاز عملیات اجرایی فاز اول

اول خردادماه امسال بود که عملیات اجرایی فاز اول ساماندهی مزار شهدای گمنام به آغاز شد . در فاز اول قرار شد تا المانی که هیأت امنای ساماندهی مزار شهدای گمنام تصویب کرده است، ساخته شود تا در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد و قرار شد شهرداری و شورای شهر قوچان 50 میلیون تومان اعتبار برای طرح ساماندهی مزار شهدای گمنام اختصاص دهند. پس از این آغاز عملیات اجرایی، فرماندار شهرستان قوچان در نشست‌های خبری خود بارها بر گشایش فاز اول ساماندهی مزار شهدای گمنام اصرار داشته است و علیرضا قامتی در این باره گفته است: ما تمایلی برای استفاده از بودجه‌های دولتی برای اجرای طرح ساماندهی مزار شهدای گمنام نداریم. وی افزود: برای اجرای کامل طرح مزار شهدای گمنام قوچان بیش از 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است .

* وعده‌های بی عمل مسؤولان قوچان

پس از گذشت بیش از دو سال از وعده مسؤولان در خصوص ساماندهی گلزار شهدا و اهمیت این موضوع، هفته دولت امسال نیز گذشت و هنوز فاز اول ساماندهی گلزار شهدا افتتاح نشده است و این در حالی است که نگرانی هایی در خصوص طولانی شدن این طرح به دلیل نبود اعتبار و در پیش بودن فصل سرما در شهرستان قوچان که زودتر از مناطق دیگر استان است، وجود دارد که اجرای کامل ساماندهی مزار شهدای گمنام قوچان طولانی شود، اما چند نکته مهم: چرا مسؤولان قوچان وعده هایی را می‌دهند که توان اجرایی کردن این وعده‌ها را ندارند. نگرانی دیگر وجود آلاچیق‌ها و المان‌های غیر مرتبط در کنار مزار شهدای گمنام و نبود عزم جدی در شهرداری و شورای شهر در خصوص جابه‌جایی این آلاچیق‌ها و المان‌هاست.

در خصوص اعتبار این طرح با یک برنامه‌ریزی در اعتبارات تملک دارایی شهرستان یا تأمین منابع مالی از محل اعتبارات دولتی می‌توان در تکمیل و اجرای هر چه سریع تر گلزار شهدای گمنام قوچان سرعت بخشید.

اما صحبت آخر اینکه: یادمان نرود شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ این خاک و ارزش‌های انقلاب این مرز و بوم شهید شده‌اند و بویژه کسانی که در گمنامی تمام برای حفظ این خاک، خون خود را هدیه کرده‌اند و چه خانواده‌هایی که هنوز چشم به راه فرزندان یا نزدیکان خود هستند که باز نگشته‌اند، اهمیت حفظ ارزش‌ها و یاد و خاطر این شهدا را دوچندان می‌کند و نباید فراموش کنیم که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان برای حفظ این خاک از هم سبقت می‌گرفتند و مسؤولان شهرستان به جای حرف و وعده‌ها باید با همت مضاعف و همزبانی و همدلی عمل کار کنند که تحقق این امر به عزم جدی نیاز دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1395، کدخبر: 419421، www.qudsonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین