پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از انجام ۲۲۵ طرح پژوهشی (۱۳۷ طرح موظفی و ۸۸ طرح پیمانی) طی یک سال پژوهشی گذشته (آذر ۱۳۹۸ – آذر ۱۳۹۹) خبر داد.
شعار سال: منیژه هادیان دهکری (معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) با تبریک آغاز هفته پژوهش به همه محققان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: درحالی هفته پژوهش سال جاری را برگزار می‌کنیم که همچنان همه گیری کووید ۱۹ زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب شده روال عادی جدیدی را تجربه کنیم، اما این شرایط سخت فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرد که بتوانیم فارغ از محدودیت‌های مکانی داشته‌های علمی و تخصصیمان را با استفاده از فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: برگزاری ۶۴ سخنرانی وبیناری از طرح‌های پژوهشی از آغاز ماه آذر و به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش از جمله آن بوده است.
 
برنامه ششم توسعه

هادیان تصریح کرد: با توجه ویژه به اسناد بالادستی و اولویت‌های کلان کشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویت‌های وزارت متبوع یعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال ۱۳۹۸ اولویت پژوهشی این پژوهشگاه بر استان‌های جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان معطوف شد.

او افزود: علاوه بر این انجام طرح‌های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگر فعالیت‌های حاکمیتی پژوهشگاه و منطبق بر اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار داشت: در همین ارتباط با برقراری ارتباط و یا انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم با سایر دستگاه‌های دولت همچون معاونت‌های توسعه روستایی و مناطق محروم و امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و مرکز ملی فرش ایران تلاش شد تا با هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در کشور امکان تحقق اهداف پیش‌بینی شده فراهم شود.
 
اولویت‌های کلان کشوری

هادیان در تشریح فعالیت‌های پژوهشگران و پژوهشکده‌های زیرمجموعه این پژوهشگاه گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و اولویت‌های کلان کشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویت‌های وزارت متبوع یعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی و در راستای توسعه روستایی و اشتغالزایی، خصوصا در مناطقی که معضل خشکسالی و افزایش روستا‌های خالی از سکنه تهدید جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود، همین امر موجب شد که با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال ۱۳۹۸ اولویت پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌های جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داده شود.

او خاطرنشان ساخت: علاوه بر این انجام طرح‌های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگر فعالیت‌های حاکمیتی پژوهشگاه و منطبق بر اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار بوده است.

وی در ادامه به تشریح خلاصه فعالیت‌های پژوهشی، گروه‌های پژوهشی، پژوهشکده‌ها و سایر واحد‌های مربوطه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۳آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۲، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
میراث فرهنگی در ایران دچار مشکلات مفهومی و به معنای واقعی فرهنگی زیادی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
ميراث فرهنگي تا زماني كه عملي و عملياتي نشه نميتونيم به توسعه يافتگي در اين زمينه اميدوار باشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین