پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
مینو محرز گفت: از اوایل دی تزریق واکسن کرونا بر روی گروه‌های انسانی آغاز می‌شود.
شعار سال: کشف واکسن کرونا برای تمامی جهان خبر مسرت بخشی است. در روز‌های اخیر هم سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، از آغاز فاز انسانی واکسن کرونا خبر داد. بر اساس گفته‌‎های وزیر بهداشت و درمان قرار است در بهار ۱۴۰۰ واکسن کرونای تولید داخل در دسترس همگان قرار بگیرد. هرچند بر اساس ادعای پژوهشگران تمامی افراد تحت پوشش این واکسن قرار نمی‌گیرند و در این شرایط باز هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست از اهمیت برخوردار است.

افراد دو هفته بعد از تزریق واکسن تحت نظر هستند

مینو محرز، مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا تولید ایران، درباره فاز انسانی تزریق واکسن کرونا به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در فاز نخست این واکسن به ۵۰ نفر تزریق می‌شود.

او درباره روند تزریق واکسن کرونا افزود: دو نوع مصونیت در تزریق این واکسن وجود دارد. برخی از افراد IGG ندارند. برخی دیگر هم مصونیت سلولی دارند. برای بیمار آزمایش سلولی قبل از تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود تا در گذشته هیچ‌گونه ابتلا به کووید ۱۹ نداشته باشد. در این اقدام افزایش آنتی بادی در این افراد به شکل مناسب قابل مشاهده است.

این پزشک عفونی ادامه داد: برای بررسی میزان تاثیر واکسن باید فرد دو هفته بعد از تزریق واکسن تحت نظر باشند تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

جمعیت‌های تحت تزریق واکسن را می‌توان در جامعه رها کرد

محرز افزود: مبتلایان به کرونا می‌‎توانند واکسن را دریافت کنند، چون واکسن یک ویروس ضعیف شده است.

او تاکید کرد: در مرحله بعد تعداد افراد بیشتری تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند. در این اقدام هدف بررسی عوارض واکسن و تحت کنترل قرار گرفتن شرایط است. سعی شده تا این افراد در دو هفته بعد از تزریق این واکسن بیرون نروند تا به کرونا مبتلا نشوند.

عضو کمیته مقابله با کرونا گفت: افراد در سری نخست تزریق این واکسن باید تحت کنترل باشند تا به کرونا مبتلا نشوند. این افراد را نگه می‌داریم و بعد از بررسی نتایج تزریق واکسن افراد بیشتری تحت واکسن قرار می‌گیرند.

به گفته مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا تولید ایران در مراحل بعد جمعیت‌های تحت تزریق واکسن را می‌توان در جامعه رها کرد، اما در فاز نخست برای بررسی روند درمان باید این افراد تحت بررسی قرار بگیرند تا روند کارایی واکسن ثابت شود.

تزریق واکسن کرونا در دو مرحله

او درباره آخرین دستاورد و شرایط برای نگهداری افراد تحت تزریق واکسن کرونا گفت: این افراد در صورت تزریق واکسن تحت کنترل قرار می‌گیرند، اما بعد از گذشت دو هفته وقتی تاثیر واکسن مثبت ارزیابی شود، تعداد افراد بیشتری تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند. نکته قابل اهمیت تاثیر این ویروس است.

محرز درباره روند تزریق این واکسن افزود: این واکسن در فاز انسانی در دو مرحله تزریق می‌شود.

او درباره روند تائید واکسن کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: هم اکنون این واکسن رجیستر شده است. در فاز حیوانی تایید شده و اطلاعاتش در فاز انسانی به سازمان غذا و دارو ارسال شده و بعد از آن این اطلاعات به سازمان بهداشت و جهانی ارسال و تائیدیه اخذ می‌کند.

تزریق واکسن کرونا از اوایل دی

عضو ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت تائید این واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود.

محرز گفت: از اوایل دی تزریق این واکسن روی گروه‌های انسانی آغاز می‌شود.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا،تاریخ انتشار:25آذر1399،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
چرا ايران نبايد در زمينه واكسن كرونا از فايزر خريد كنه؟ ما دستمون چپ تر از پاكستانه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین