پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
یکی از رسانه‌های مخالف دولت اوباما در ایالات متحده در گزارشی به ورود بنگاه‌های توسعه املاک و مستغلات بین‌المللی به پروژه‌های عظیم ساختمانی در ایران اشاره کرده و گفته برجام فرصت خوبی برای کمپانی‌هایی نظیر هتل‌سازان و سازندگان مراکز خرید در این کشور فراهم کرده است.

شعارسال: وال‌استریت آمریکا که به حزب جمهوری‌خواه این کشور تعلق دارد در گزارشی نوشت که بعد از سال‌ها نفرت، توافق هسته‌ای منجر به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی شد. برجام توانایی کشور‌ها را در برقراری روابط تجاری با این کشور افزایش داده است. امروز پیمانکاران سازنده هتل و مرکز خرید از اروپا و خاورمیانه به دنبال بهره‌برداری از این موقعیت جدید‌ هستند.

«وال‌استریت‌ ژورنال» نوشت: طراحان و توسعه‌دهندگان املاک برای ورود به بازار ایران شرط‌بندی کرده‌اند. برخی کمپانی‌های اروپایی هم اکنون مکان‌هایی را برای بازگشایی دفاترشان در تهران لیزینگ کرده‌اند و برنامه آن‌ها، تبدیل منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تهران به هاب لجستیکی قابل رقابت با ترکیه و دبی است.

این رسانه آمریکایی به ظرفیت‌های ایران اشاره کرده و نوشته است: جغرافیای ایران، طبقه متوسط رو به رشد و منابع موجود در این کشور آن را به یک هدف مناسب برای کمپانی‌های بین المللی که سال‌ها در حاشیه بوده‌اند، تبدیل کرده است. بعد از دهه‌های طولانی انزوا، تقاضا برای کالاهای خارجی در کشوری با جمعیت ۸۰ میلیون به شدت بالاست.

در این گزارش همچنین به برخی تحریم‌های باقیمانده آمریکا نیز اشاره شده و می‌گوید همین امر کمپانی‌های آمریکایی را از توسعه منافعشان در ایران منع کرده است. برخی کمپانی‌های بین المللی در بخش‌هایی نظیر انرژی و بهداشت هم در این مسیر عقب مانده‌اند.

«وال‌استریت» مدعی شده که هم اکنون اولین حرکت‌ها از سوی کمپانی‌های هتل‌سازی نظیر «آکور» فرانسه و «ملیا» اسپانیا و گروه هتل‌های «اشتاین برگر» صورت گرفته است.

توسعه‌گران ساختمان دفا‌تر و مراکز لجستیک نیز فرصت خوبی را پیش روی خود می‌بینند، چرا که برخی محدودیت‌های آن‌ها به واسطه برجام برداشته شده است. تقاضا برای فضا به واسطه بهبود روابط تجاری افزایش چشمگیری یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 14مهر1395، کدخبر: 417008: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین