پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه و همگرایی این دو قشر برای تحقق تمدن نوین اسلامی را یک ضرورت دانست.
شعار سال: محمدمهدی زاهدی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: اگر دانشـگاه پیشرو و اسلامی، کارخانه انسان سازی و مهد پرورش آینده سازان انقلاب و زمینه سازان ظهور است، باید جهت گیری‌های این دانشگاه با آرمان‌های مردم که در تحقق انقلاب اسلامی تبلور نموده است، هم راستا و هم هدف باشد.

زاهدی با بیان اینکه اگر انتظار از دانشگاه‌ها تولید علم نافع است، گفت: از سویی دیگر انتظار از حوزه‌های علمیه توجه به واقعیت‌های جامعه و پیشرفت‌های فناوری و موضوعات مرتبط با این پیشرفت‌ها می‌باشد.

وزیر علوم دولت نهم با بیان اینکه همگرایی حوزه و دانشگاه، نیازمند تعریف مساله است تا زمینه‌ها و موضوعاتی که موجب تحقق این وحدت می‌شود، احصا شوند، گفت می‌توان موضوعات مرتبط با گفتمان سازی، تبیین مبانی، اصول و شاخص‌ها و طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را محور این همگرایی قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان و طلاب و تقویت معنویت و ترویج روحیه جهادی و ایجاد فضای آزاداندیشی برای نقد علمی سیاست‌ها و عملکرد‌ها را از رسالت‌های اساتید حوزه و دانشگاه بیان داشت.

زاهدی با انتقاد از عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها، نظریه پردازی و مباحثه‌های کارشناسانه در موضوعاتی همچون علم و دین، پیشرف و عدالت، ایرانی بودن و اسلامیت و تعمیق پیوند‌ها و باور‌های فرهنگی و اجتماعی را از موضوعات مهم و مشترو قابل بحث در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بین دانشگاهیان و حوزویان دانست. /

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خانه ملت، تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: -، icana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
این وحدت زمانی رخ میده که روحانی ها بتونن کم کم پا در دانشگاه ها بذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
متاسفانه نه حوزه تمایلی داره نه ذانشگاه ها.باید این تعصبات رو کنار بزارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین