پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
یک کارشناس مذهبی گفت: قرآن کریم در آیات متعدد بر زنده نگهداشتن یاد انسان های الهی و عبرت آموزی از کسانی که در برابر ظلم ایستادگی کردند، تاکید دارد.

شعار سال:

حجت الاسلام بهمن نبیلی روز جمعه با بیان اینکه عزاداری بر کشته شدگان کربلا وجه دیگر ماه محرم است،افزود: به گواه تاریخ سابقه عزاداری برای حضرت اباعبدالله (ع) و یارانش به قرن چهارم و مصادف با حکومت آل بویه باز می گردد.
وی گفت: در آن دوران هم با وجود حکومت های شیعی در سطح منطقه همچون علویان ، زیدیان و فاطمییون، مراسم عزاداری شهدای کربلا بصورت عمومی و خودجوش در کوچه و محلات برگزار می شود.
این کارشناس مذهبی گفت: امروز بعد از گذشت حدود 14 قرن از واقعه عاشورا دوستداران و علاقمندان به سیدالشهدا (ع) در سراسر دنیا با فرارسیدن ماه محرم ضمن برپایی پرچم عزای حسینی ، مقابله با ظلم و بی عدالتی و ایستادگی در برابر حکومت های فاسد و دست نشانده را فریاد می زنند.
نبیلی افزود: ماه محرم از دیرباز عامل وحدت و یکپارچگی اقشار مختلف جامعه به شمار می رفت و امروز مردم با برپا کردن خیمه عزا و بیان وقایع این ایام ، با دست گیری از مستمندان و اهدای نذورات بر ادامه راه امام حسین (ع) و حفظ اسلام ناب تاکید دارند.
مسئول هیات بیت العباس (ع) منطقه 20 تهران و ری نیز اظهار کرد: به فرموده امام راحل محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و دوستداران اهل بیت (ع) در این ایام برای حفظ پاسداشت خون به ناحق ریخته شده اباعبدالله و 72 تن از یارانش ، به عزاداری می پردازند.
پیرغلام سیدالشهدا (ع) حاج رضا فرجی گفت: عزای امام حسین (ع) نسل به نسل از پدرانمان به ما رسیده و این یک عقیده و ارزش است و ایران اسلامی با وجود شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس، تاکنون توانسته با حراست از ارزش های انقلاب و امام راحل ، توطئه دشمنان را خنثی کند.
مداح اهل بیت (ع) هم گفت: شور امام حسین (ع) برای همیشه در روح و جسم و جان مردم مومن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وجود داشته و دارد و برپایی خیمه های عزا به ماه محرم ختم نمی شود.
محمد رجبی افزود: بیان وقایع تاسوا و عاشورای حسینی و مدح امام و یاران با وفایش زنده نگهداشتن راه شهدا و اهداف پاک و مطهر کسانی است که در راه حق از جان و مال خویش گذشتند و امروز نیز این راه را مدافعان حرم حضرت زینب (س) در سوریه ادامه می دهند.
کارشناس مذهبی و سخنران هیات بیت العباس (ع) گفت: خاندان پاک رسول الله (ص) در بین تمامی ادیان الهی از جایگاه خاصی برخوردارند و از این رو همه ساله با فرارسیدن ایام ماه محرم دوستداران امام حسین (ع) با برپایی مراسم عزا، این ایام را پاس می دارند.
جواد بادیان افزود: امام حسین (ع) پس از 1400 سال به یک عقیده و مسلک تبدیل شده و با این وجود به هیچ وجه نمی توان فرد یا افرادی را که در این راه قدم نهاده اند ، بازداشت و از طرفی جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم عزای اباعبدالله (ع) حافظان شجره طیبه امامت هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب:  82259322  : www irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین