پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
نرم افزار «ریاض النغم» به عنوان اولین خودآموز تالیفی الکترونیکی در حوزه تلاوت قرآن کریم به تازگی توسط اصغر اسکندری، مدرس قرآن طراحی و منتشر شده است.

شعار سال: به تازگی اولین خودآموز پیشرفته صوت ولحن با عنوان «ریاض‌النغم» در قالب یک نرم افزار توسط متخصصان این حوزه منتشر شده است. این خودآموز اولین اثر تالیفی الکترونیکی در حوزه تلاوت قرآن کریم می باشد.

اصغر اسکندری طراح و صاحب امتیاز این نرم افزار در توضیح این نرم افزار گفت: اینجانب از سال ۱۳۶۶ وارد حوزه تلاوت قرآن کریم شدم و نزد اساتیدی چون حاج علی اربابی و صبحدل تلمذ کردم همچنین حدود ۲۶ سال است که در حال تدریس این کتاب آسمانی هستم. از حدود سه سال پیش به فکر طراحی نرم افزاری افتادم که به صورت جامع به صوت و لحن قرآن بپردازد و به نوعی جامع ترین مرجع آموزش در این حوزه باشد به همین جهت کار تحقیقاتی نرم افزار از همان زمان آغاز شد. از یک سال و نیم پیش هم کار مشغول کار اجرایی شدیم.

وی افزود: این نرم افزار توسط یک تیم ۱۲ نفره تهیه شده ورویکرد اصلی خودآموز پیشرفته ریاض النغم تعلیم و آموزش مقامات و الحان قرآنی است که به کارشناسی استاد غلامرضا شاه میوه اصفهانی انجام شده و در واقع ماحصل سی سال تجربه این داور و مدرس بین المللی قرآن است. محسن عربی کارشناس تلاوت و مشاور تولید، سید امین میرزایی کارشناس تاریخ و فرهنگ تلاوت، احمد ابوالقاسمی کارشناس تلاوت مجلسی مقامات و الحان قرآنی و سعید طوسی کارشناس تلاوت آموزشی مقامات و الحان قرآنی از دیگر همکاران بنده در تولید این نرم افزار هستند.

اسکندری در توضیح محتوای «ریاض النغم» تصریح کرد: آموزش تخصصی و هدفمند مقامات و الحان قرآنی به همراه قاموس اصطلاحات صوت و لحن، زندگینامه مشاهیر تلاوت، آلبوم تصاویر قاریان، تاریخچه تلاوت، فرهنگ تلاوت، شنیدن تلاوت و تحلیل تلاوت محتوای این نرم افزارخودآموز را تشکیل داده است. همچنین ۵۲۵ تلاوت از ۹۰ قاری مصری و ۲۱۰ تلاوت کوتاه از ۴۴ قاری مصری در این نرم افزار آمده است. گالری تصاویر که شامل ۱۶۰۰ تصویر از قاریان مصری است به همراه زندگی نامه آنها از دیگر ویژگی های این نرم افزار است.

طراح و صاحب امتیاز این نرم افزار ادامه داد: برای اولین بار در یک نرم افزار ۵۰۰ فراز قرآنی توسط ۹۰ قاری مصری تحلیل و آموزش داده شده است. آموزش مقامات و الحان اصلی و فرعی مرکب در تلاوت قرآن با صدای آقایان احمد ابوالقاسمی و سعید طوسی نیز برای اولین بار در این نرم افزار آمده است. ضمن اینکه ۱۲۷۳ فراز قرآنی از ۲۰ قاری مصری مورد تحلیل قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های برجسته این نرم افزار معرفی آداب و سنن در هنر تلاوت و پیشینه تلاوت در ایران، مصر، حجاز، عراق و شامات است.

این مدرس قرآن در توضیح تامین هزینه های تولید نرم افزار گفت: هزینه های تولید این نرم افزار بنا به وصیت مرحوم حاج عباسعلی قنبری که یک از افراد خیر بوده توسط خانواده مرحوم تامین شده وتولید کار کاملا شخصی است و به هیچ نهاد یا سازمانی وابسته نیست اگرچه همه مراحل قانونی برای تولید را طی کرده و مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نسخه فارسی و ویندوز این نرم افزار روانه بازار شده ولی قرار است تا پایان سال ۱۳۹۵ نسخه اندرویدی و سه زبانه (فارسی، عربی و انگلیسی) هم منتشر شود. علاقه‌مندان برای تهیه نرم افزارمی‌توانند با شماره ۰۹۱۹۷۰۴۲۰۳۷ تماس بگیرند. همچنین نشانی تلگرام https://telegram.me /riadhonnaqam نیز در اختیار متقاضیان است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395، کد مطلب: 3761593:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین