پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
این روزها بیشتر کاربران وابستگی زیادی به گوشی هوشمند خود دارند تا آنجا که اکثریت این وابستگی را این گونه توضیح می‌دهند: من از تلفن هوشمند خود برای برقراری ارتباط نزدیک با دوستان استفاده می‌کنم، صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی را به‌روز می‌کنم، عکس سلفی می‌گیرم، به صورت مرتب به اینستاگرام سر می‌زنم و بخش اعظم ارتباطات و تفریحات خود را به گوشی هوشمند منتقل کرده‌ام، ولی غیر از موارد ذکر شده باید به این نکته اشاره داشت که گوشی‌های هوشمند از جنبه‌های دیگر می‌توانند برای کاربران خود اهمیت داشته باشند، مثلاً کاربران مسلمان می‌توانند از طریق گوشی هوشمند به نوعی باورهای دینی خود را تقویت کنند و همین مسأله باعث شده است صدها اپلیکیشن خاص مذاهب گوناگون نوشته شود تا آنجا که برای یک فرد مسلمان در حال حاضر انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها وجود دارد که می‌تواند از طریق آن به اوقات شرعی، یافتن قبله، ترجمه قرآن و... دسترسی داشته باشد.

شعار سال: اپلیکیشن‌های مذهبی به قدری مورد توجه همگان قرار گرفته است که توسعه آنها یکی از اهداف اصلی شرکت‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود و روی آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت می‌گیرد تا آنجا که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 میلادی ارزش بازار جهانی اپلیکیشن‌های موبایلی با احتساب آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در آنها به بیش از 188.9 میلیارد دلار برسد و در این میان بیشتر از 10 درصد این بازار در اختیار ابزارهای موبایلی مذهبی قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن‌های مذهبی
توسعه اپلیکیشن‌های مذهبی فقط به دین اسلام محدود نمی‌شود و جوانان در ادیان مختلف آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
«
سیلوانا استامتی» فردی مسیحی است که در شهر رم سکونت دارد و تقریباً هر روز اپلیکیشن انجیل را باز می‌کند. او می‌گوید بیش از 1500 نسخه مختلف اپلیکیشن انجیل برای آیفون موجود است و نسخه‌ای که سیلوانا در اختیار دارد این کتاب مقدس را به 900 زبان و گویش ارائه کرده است. این کاربر جوان، اپلیکیشن خود را به گونه‌ای تنظیم کرده است که هر شب قبل از خواب بخشی از انجیل را به صورت خودکار نمایش می‌دهد و در طول روز هم توصیه‌های مذهبی در اختیار او می‌گذارد.
نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز تحقیقاتی Pew Intenet نشان داده است حدود 35 میلیون نفر از جوانان امریکایی به صورت روزانه از اپلیکیشن‌های مذهبی استفاده می‌کنند و همچنین 40 درصد کاربرانی که بین سال‌های 1990 تا 1996 میلادی متولد شده‌اند، اپلیکیشن مذهبی روی گوشی هوشمند خود را یک ابزار موبایلی لازم و ضروری می‌دانند. حدود یک‌سوم آنها دست کم یک بار در طول هفته از این ابزارها استفاده می‌کنند و این اتفاق باعث شده است شرکت‌های نرم‌افزاری سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.
این هفته اعلام شد استارتاپ «یو-وِرژن» در سال گذشته بیشترین میزان درآمد از بازار جهانی اپلیکیشن‌های مذهبی را به خود اختصاص داده است. «بابی گرونوالد» بنیانگذار این استارتاپ در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان توضیح داد که او اپلیکیشن مربوط به کتاب مقدس انجیل را برای گروه سنی 20 و 30 سال به صورت متفاوت طراحی کرده است و با وجود آنکه محتوای اپلیکیشن یکسان بوده است، طراحی و نحوه خدمات‌رسانی آن تفاوت داشته است تا کاربران تمایل بیشتری برای استفاده از این محصول داشته باشند.
گفتنی است در اپلیکیشن‌های مذهبی این استارتاپ قابلیت‌های اجتماعی برای جوانان در نظر گرفته شده است تا به‌عنوان مثال آنها بتوانند علایق مذهبی خود را به صورت مستقیم روی فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارند. گرونوالد هدف اصلی خود را توجه هرچه بیشتر جوانان به مذهب اعلام کرده است و این طور که گزارش مالی جدید هم نشان می‌دهد، این شرکت توانسته اهداف خود را محقق سازد.

درآمدهای مالی از اپ‌های مذهبی
این دسته از اپلیکیشن‌ها در کنار ترویج مذهب می‌توانند منبع مالی قابل ملاحظه برای شرکت‌های نرم‌افزاری محسوب شوند.
«باری شوارتز» مدیرعامل شرکت «روستی‌بریک» که در این زمینه فعالیت می‌کند توضیح داد: «فروش اپلیکیشن مذهبی برای ما یک کسب و کار جدید محسوب می‌شود. در کنار اهداف مذهبی که برای توسعه این ابزارهای موبایلی دنبال می‌کنیم، موفق شده‌ایم مدل‌های مالی جدید برای خود تعریف کنیم.
شکلک‌های ارتباطی مذهبی یا همان ایموجی‌ها از جمله اتفاقات جدید محسوب می‌شوند که روی آنها تمرکز کرده‌ایم و افزودن امکانات شبکه‌های اجتماعی به این دسته از ابزارهای موبایلی باعث شده است کاربران تمایل بیشتری به دانلود کردن آن داشته باشند
آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Pew همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر 57 درصد زمان سپری شده توسط کاربران جهانی به استفاده از اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد و طی سال 2017 میلادی شرکت‌هایی که برای آیفون اپلیکیشن تولید کردند در مجموع 26.5 میلیارد دلار درآمد به دست آوردند که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 30 درصدی داشته است. پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 میلادی ارزش بازار جهانی اپلیکیشن‌های موبایلی با احتساب آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در آنها به بیش از 188.9 میلیارد دلار برسد و در این میان بیشتر از 10 درصد این بازار در اختیار ابزارهای موبایلی مذهبی باشد.
البته باید توجه داشت که اپلیکیشن‌های مذهبی فقط کتاب‌های مقدس را شامل نمی‌شوند و در بیشتر موارد به‌عنوان ابزاری برای ابزار هویت و فرهنگ فردی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکلک‌های ارتباطی مذهبی که متناسب با آنها توسعه یافته‌اند بر اساس فرهنگ و مذاهب مختلف طراحی شده‌اند و در ابزارهای موبایلی مذهبی متناسب با دین اسلام، حجاب به‌عنوان یکی از شاخصه‌ها برای معرفی به جهانیان به کار گرفته شده است.

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اسلامی
مسلمانان از جمله کاربرانی محسوب می‌شوند که نسبت به دیگر مذاهب از این اپلیکیشن‌های تخصصی بیشتر استفاده می‌کنند. این ابزارهای موبایلی معمولاً برای اعلام زمان اقامه نماز، اعلام اوقات شرعی و ادعیه روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت‌های بی شماری برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه «سرچ اَپ» نام دارد که داستان اسلام از زمان تولد پیامبر(ص) تا مهاجرت به مدینه را به صورت کارتونی برای کودکان تعریف می‌کند. «مسلم پرو» اپلیکیشن محبوب دیگری است که در بین مسلمانان بیشترین آمار دانلود را دارد که با تنظیمات خود می‌تواند زمان اقامه نماز، محل استقرار نزدیک‌ترین مسجد، تلاوت قرآن با اصوات مختلف و... را در اختیار کاربر قرار دهد.
اپلیکیشن محبوب دیگری که در این زمینه ارائه شده است «ترجیملی» نام دارد که به صورت ویژه به همه مسلمانان پناهنده در کشورهای مختلف توجه دارد. این ابزار موبایلی توسط گروهی از مسلمانان ساکن کشور امریکا ساخته شده است و در اصل یک ابزار ارتباطی بین این دسته افراد محسوب می‌شود و برای آن بیش از 1200 مترجم آنلاین در نظر گرفته شده است تا ارتباط میان مسلمانان جهان با زبان‌های مختلف براحتی برقرار شود.

نیم نگاه
نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز تحقیقاتی Pew Intenet نشان داده است حدود 35 میلیون نفر از جوانان امریکایی به صورت روزانه از اپلیکیشن‌های مذهبی استفاده می‌کنند و همچنین 40 درصد کاربرانی که بین سال‌های 1990 تا 1996 میلادی متولد شده‌اند، اپلیکیشن مذهبی روی گوشی هوشمند خود را یک ابزار موبایلی لازم و ضروری می‌دانند پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 میلادی ارزش بازار جهانی اپلیکیشن‌های موبایلی با احتساب آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در آنها به بیش از 188.9 میلیارد دلار برسد و در این میان بیشتر از 10 درصد این بازار در اختیار ابزارهای موبایلی مذهبی باشد یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها که به وسیله مسلمانان طراحی شده است «سرچ اَپ» نام دارد که داستان اسلام از زمان تولد پیامبر تا مهاجرت به مدینه را به صورت کارتونی برای کودکان تعریف می‌کند. «مسلم پرو» اپلیکیشن محبوب دیگری است که در بین مسلمانان بیشترین آمار دانلود را دارد که با تنظیمات خود می‌تواند زمان اقامه نماز، محل استقرار نزدیک‌ترین مسجد، تلاوت قرآن با اصوات مختلف و ... را در اختیار کاربر قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ -، کد مطلب: 457593


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین