پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۶۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
آمریکا چگونه از طریق اپلیکیشن‌های مورد استفاده مسلمانان برای دستیابی به اطلاعات موقعیت مکانی مسلمانان سراسر جهان استفاده کرده‌است؟ این پرسشی است که اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا درصدد است تا با افشای یک گزارش سه‌ساله آن را برملا کند.
شعار سال: بر اساس بررسی‌های انجام شده، تعدادی از شرکت‌ها از جمله یک شرکت مرتبط به اپلیکیشن مسلم پرو (Muslim pro app) اطلاعات شخصی مکان‌یابی کاربران خود را به ارتش و پیمانکاران نظامی امریکا فروخته‌اند.

این اپلیکشن حدود صدمیلیون بار دانلود شده‌است و کابرد آن نشان‌دادن ساعات نماز و یافتن مکان‌هایی است که غذای حلال می‌فروشند و خدمات مربوط به ماه رمضان ارائه می‌شود.

براساس این گزارش، از دیگر اپلیکیشن‌هایی که داده‌های آن‌ها به فروش رسیده است، یک برنامه دوست‌یابی برای مسلمانان، برنامه‌ای مربوط به ارائه خدمات و خرید و فروش و برنامه دیگر مربوط به ردیابی طوفان ثبت شده، است.

توییتر اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا در حساب توییترش، جمع‌آوری داده‌های کاربرانی را که از برنامه‌های مخصوص مسلمانان در سراسر جهان استفاده می‌کنند، تهدیدی جدی برای حریم خصوصی و آزادی مذهبی دانست.

اعضای این اتحادیه افشای گزارش سه‌ساله را قدمی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهاتی می‌دانند که در آینده می‌تواند جلوی این‌گونه جمع‌آوری و خرید و فروش اطلاعات را بگیرد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا در درخواست خود برای انتشار یافتن گزارش، ده نهاد فدرال از جمله همه شاخه‌های ارتش امریکا، CIA,DEA FBI و وزارت دادگستری را نام برده‌است و فروش داده‌ها را تبعیض علیه مسلمانان و اقدامی علیه اصلاحیه چهارم قانون اساسی امریکا خوانده که جستجو‌های غیرمعقول و غیرمنطقی را ممنوع کرده است.

اپلیکشن مسلم پرو پس از انتشار این ماجرا، اشتراک داده‌های خود را با سرویس‌های ردیابی اطلاعات متوقف کرده‌است، با این حال به نظر می‌رسد این سرویس‌ها قادرند بدون اتصال به برنامه، همچنان به ردیابی داده‌های کاربران ادامه دهند.

به گزارش لس انجلس تایمز، مجلس شورا که شورای رهبری اسلامی نیویورک است و نود مسجد را در این ایالت نمایندگی می‌کند، از اعضای خود خواسته است برنامه مسلم پرو را از موبایل خود حذف کنند.

همچنین شورای روابط امریکایی- اسلامی در نامه‌هایی به مجلس امریکا، خواستار بررسی مسئله فروش داده‌ها و تصویب قانونی برای جلوگیری از چنین اقداماتی توسط نهاد‌های دولتی ایالات متحده امریکا شده‌است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دین آنلاین، تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۲۳۵۶۲، dinonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
از این امریکایی ها هرچی بر میاد و من فکر میکنم که به راحتی میتونیم علیه شون این رو در جوامع بین المللی استفاده کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی‌گیره شده حکایت این خدا نشناس ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین