پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
روزنامه العربی الجدید چاپ لندن در مطلبی با اشاره به سفر روز گذشته سردار قاآنی به بغداد و دیدار با مقامات عراقی مدعی شد که وی در این سفر بر عدم ارتباط ایران با حملات موشکی اخیر به سفارت آمریکا تاکید کرده است.

شعار سال: العربی الجدید همچنین با ادعای اینکه سردار قاآنی از دمشق وارد بغداد شده بود نه از ایران، در ادامه آورد که سفر وی به بغداد تنها چند ساعت به طول انجامیده و وی در جریان آن بر حمایت از تلاش های دولت عراق در زمینه تعقیب آنچه گروههای غیرمتعهد خوانده شده، تاکید کرده است.
 
براساس این گزارش، روزناه مذکور در ادامه نوشت: منابع سیاسی و رسانه های محلی عراق امروز(چهاشنبه) از سفر جدید «سردار اسماعیل قاآنی» فرمانده سپاه قدس ایران به بغداد در روز گذشته(سه شنبه) خبر دادندو اعلام کردند که  وی در این دیدار با نخست وزیر عراق و شماری از فرماندهان حشد شعبی دیدار کرده است.
 
العربی الجدید افزود: سفر سردار قاآنی به بغداد دومین سفر وی در تقریبا یک ماه گذشته است؛ جایی که وی در بیست و دوم ماه گذشته در جریان سفری به بغداد با مصطفی کاظمی نخست وزیر  و دیگر رهبران سیاسی عراق درباره آرام کردن اوضاع در خصوص پرونده هدف قرار دادن منافع آمریکا گفتگو کرد.
 
این روزنامه در ادامه آورد که پایگاه شفق نیوز عراق  در این باره نوشته است که فرمانده سپاه قدس در سفر سریعی به بغداد در خلال آن خطاب به دولت عراق نسبت به عدم ارتباط ایران با حمله اخیر به سفارت آمریکا تاکید کرده است.
 
این پایگاه به نقل از یک  منبع که از آن به منبع آگاه در دولت عراق نام برده مدعی شده است که این سفر تنها چند ساعت طول کشید و سردار قاآنی درجریان آن با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد تا تاکید کند که ایران هیچ ارتباطی با حملات موشکی اخیر به سفارت آمریکا نداشته است.
 
العربی الجدید در ادامه مدعی شد که یکی از نمایندگان پارلمان عراق از ائتلاف الفتح در گفتگو با العربی الجدید رسیدن قاآنی به بغداد به هدف تاکید بر عدم ارتباط ایران با حملات موشکی اخیر به سفارت آمریکا در صبح روز گذشته(سه شنبه) را تایید کرده است.
 
براساس ادعای العربی الجدید، این منبع تاکید کرد که سردار قاآنی در این سفر بر حمایت از تلاش های کاظمی برای تعقیب گروه های غیرمتعهدی که اقدام به انجام حملات موشکی می کنند، تاکید کرد. او همچنین بر حمایت گروههای تحت حمایت ایران از تلاش های دولت عراق در این زمینه تاکید کرد و در پرتو همین موضوع  کمیته ای متشکل از دولت عراق و گروه های تحت حمایت ایران با مأموریت شناسایی گروه های که اقدام به انجام حملات موشکی می کنند، تشکیل شده است.
 
این منبع در ادامه به العربی الجدید گفته است که سردار قاآنی از دمشق وارد عراق شده بود نه از ایران.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار: 3 دی 1399  ، کدخبر: 1066968، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
به نظر من یه بزن بزن تمام عیار تو راه داریم در سالگرد حاج قاسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
پشت سر بزرگان ایران و تأمین کنندگان امنیت ایران حرف زیاد است این کارهای دشمنان ایران است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین