پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۸۸۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز در داخل کشور تولید می‌شود.
شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صمد مبصّر گفت: حدود ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل کشور تولید می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی بذر‌های گوجه فرنگی فضای باز تولید شده در داخل غیرهیبرید هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حجم کمی از این بذر‌ها در نظام گواهی قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده و استقبال بخش خصوصی، این سهم در حال افزایش است.

وی گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی کشور در فضای گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ هکتاراست و معمولاً ۲۲ هزار عدد بذر گوجه فرنگی در هر هکتار از گلخانه‌ها کشت می‌شود که در مقایسه با مصرف بذر گوجه فرنگی در فضای باز عدد کمی است.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در مورد واردات بذر گوجه فرنگی ابراز داشت: در سال ۹۸ حدود ۱۶ تن و ۳۶۳ کیلو گرم به علاوه یک میلیارد عدد بذر گوجه فرنگی برای کشت در گلخانه‌ها و فضای باز در مزارع، وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه اکثر بذر گوجه فرنگی مورد نیاز گلخانه ها، وارداتی هستند، گفت: ارقام مختلف بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای به منظور تنوع بخشی از کشور‌هایی مانند فرانسه، هلند، ترکیه، آمریکا و اسپانیا وارد می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار:  4 دی ۱۳۹۹، کد خبر:57692، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
بازم خداروشکر که در این زمینه ها نیاز به خارج از کشور نداریم فقط باید حمایت بشن کشاورز ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
ما اصلا در زمینه تولید هیچ مشکلی نداریم نیاز های اولیه مون رو باید دولت تامین کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین