پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
حساسیت به تصویب درست لایحه بودجه را می‌توان یکی از الزامات جامعه پیشرو دانست. کم کاری‌های احتمالی مجلس به هر دلیل ممکن می‌تواند یک فاجعه ملی در سال ۱۴۰۰ را رقم بزند. بر این اساس لازم است با افزایش آگاهی ها، حساسیت‌ها و توانمندی‌های افراد حقیقی و حقوقی، آنان را راغب به دنباله گیری شکایت از نمایندگان کم کار یا نمایندگان پیشنهاد دهنده به مسیر‌های نادرست (عامدانه یاغیر عامدانه) در روند تصویب لایحه بودجه نمود. ضروری است که نمایندگان محترم عمق این پیام را درک نموده و بشکل فعالانه تری در روند تصویب لایحه بودجه و دور کردن انحرافات احتمالی از آن کوشا باشند.

شعار سال: بودجه کشور با شرایطی ایده ال و تخیلی به مجلس پیشنهاد شده است . پیشنهادی که بدلیل نادیده گرفتن ریسک ها و گرایش به ایده ال ها، بشدت مستعد کسری است .

در خوشبینانه ترین برداشت، باید اذعان داشت که دولت راحت ترین راه را برای اتمام دوره چندماه خود برگزیده و در بدبینانه ترین برداشت باید معترف بود که نوعی رفتار عامدانه برای انتقال بار بدهی ها بر دوش دولت بعدی رقم زده شده است.

تنها نهاد تخصصی مستقلی که در این بین می تواند جهت دهنده به واقع گرایی بودجه باشد، مجلس ( با تاکید بر دو کمیسیون تلفیق و  کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات) است.

دولت تمام می شود و دولت جدید ان شالله مستقر خواهد شد. اما مجلس همچنان تا سه سال آینده باقی خواهد بود. بدون تردید اگر مشکلاتی در بودجه 1400 و در دولت جدید بوجود آید، حق شهروندان است که مطالبه گری از نمایندگان مجلس( با تاکید بر اعضای دو کمیسیون یاد شده) داشته باشند. حتی باید آنقدر افراد حقیقی و حقوقی را توانمند و راغب نمود که اقدام به طرح شکایت از نمایندگان کم کار یا نمایندگان جهت دهنده ( عامدانه یا غیر عامدانه) به مسیرهای اشتباه در تصویب لایحه بودجه و تبدیل آن به قانون بودجه 1400، کنند.


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
به نظر من که با صندوق خالی هرکسی رو بیاری نمیتونه بودجه بهتر از این بنویسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
همه خبر هایی که شعار سال اختصاصی کار میکنه واقعا ارزش چندین بار دنبال کردن رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
ای کاش بودجه رو میتونستیم کمی سامان داده تر کنیم نه اینکه با همین وضعیت بره برای دولت بعدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین