پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی با اشاره به تضعیف بودجه نهاد‌های حمایتی، گفت: خیلی عجیب است که سطح بودجه افزایش قابل توجهی در اعداد و ارقام داشته، ولی نسبت به آن، افزایش بودجه نهاد‌های حمایتی اعمال نشده است؛ حتی زمینه‌های حمایتی و بهزیستی برای خانواده‌های تک معلول کمتر شده و بیشتر حمایت‌ها را برای خانواده‌های ۲ و یا ۳ معلول انجام می‌دهند.
شعار سال: سید احسان قاضی زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت حمایت از اقشار ضعیف، اظهار کرد: سیاست حمایت از اقشار آسیب پذیر، در توزیع بسته‌های معیشتی به دهک‌های پایین جامعه، در اولویت مجلس قرار دارد و بخشی از این اقدامات هم قطعا در بودجه ۱۴۰۰ شکل خواهد گرفت. همچنین ضرورت دارد توجه داشته باشیم که با افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم در پی تورم و گرانی، بسته‌های معیشتی، کمک یارانه‌ای و حمایت از اقشار آسیب پذیر و نهاد‌های حمایتی را افزایش دهیم.

زمینه‌های حمایتی برای خانواده‌های تک معلول کم است
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تضعیف اعتبارات نهاد‌های حمایتی، بیان کرد: خیلی عجیب است که سطح بودجه افزایش قابل توجهی در اعداد و ارقام داشته، ولی نسبت به آن، افزایش بودجه نهاد‌های حمایتی اعمال نشده است. این نهاد‌ها برای پرداخت مستمری‌هایی که به افراد تحت تکفل دارند، با مشکلاتی مواجه هستند، حتی زمینه‌های حمایتی و بهزیستی برای خانواده‌های تک معلول کم است و بیشتر حمایت‌ها را برای خانواده‌های ۲ و یا ۳ معلول انجام می‌دهد و بخشی از حمایت‌هایشان را از خانواده‌های تک معلول قطع کرده اند.

با نگاه جامع بودجه را در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اصلاح می‌کنیم

حمایت‌ها جوابگوی سطح تورم نیست
رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی در ادامه افزود: لذا بین آنچه گفته می‌شود با آنچه در اعداد و ارقام آمده تضاد دارد؛ بنابراین سعی می‌کنیم با نگاه جامع، بودجه واقعی و عملیاتی را خصوصا برای اقشار آسیب پذیر و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی اصلاح کنیم. البته این حمایت‌ها دیده شده بود، اما به دلیل بحران تخصیص‌ها و اعتبارات مجبور به قطع آن شدند. قطعا این حمایت‌ها جوابگوی این سطح تورم نیست باید اولویت سنجی شود و احکام پایداری را به وجود بیاوریم که در آن اعمال سلیقه‌های فردی برای تخصیص در سازمان برنامه و بودجه به حداقل برسد.

ارقام و اولویت سنجی‌های بودجه ۱۴۰۰ واقعی نیست

شرایط تورمی موجب اعتراض فزاینده مردم خواهد شد
قاضی زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که ارقام بودجه را افزایش دهیم، اما به دلیل کاهش ارزش پول ملی و میزان تخصیص ها، تکاپوی نیاز‌های دستگاه‌ها را ندهد و شاهد تورم سنگین باشیم، قطعا با نارضایتی مردم همراه خواهیم بود. بخشی از مسوولین ادعا می‌کنند که در طول ۲۰ سال گذشته همواره تورم دو رقمی را تجریه کردیم و ما هم می‌پذیریم، اما فرق است بین تورم ۱۲ درصدی با تورم ۴۸ درصدی. وقتی تراز تبدیل به ناترازی و شکاف بین منابع درآمدی و مصارف شود و همواره تورم را ایجاد کند، قطعا موجب اعتراض فزاینده و بیشتر مردم خواهد شد؛ بنابراین من فکر می‌کنم اعداد و ارقام و اولویت سنجی‌های بودجه ۱۴۰۰ واقعی نیست و بعضا با شعار‌هایی که گفته می‌شود تطابق ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 5 دی 1399، کد خبر: 4956563،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
کمتر شدن سطح حمایتی از مردمی که بیشتر از باقی مردم اسیب پذیرن خود فاجعه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین