پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
یک خبرنگار اسپانیایی اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی لغو قطعی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را اعلام می‌کند؛ اتفاقی که لغو جام جهانی را در پی خواهد داشت.
شعار سال: مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار بود اسفندماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی ترکمنستان برگزار شود، اما این رقابت‌ها به دلیل گسترش ویروس کرونا و تدابیر بهداشتی چند نوبت به تعویق افتاد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بررسی‌ها و رایزنی‌های مختلف، حتی میزبان این رقابت‌ها را تغییر داد.

در آخرین بیانیه رسمی کنفدراسیون آسیا در این ارتباط، مقرر شد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا فروردین ۱۴۰۰ به میزبانی کویت برگزار شود. این دوره از مسابقات، علاوه بر قهرمانی در آسیا رقابت‌های کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۲۰ (به دلیل کرونا به سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد) هم هست؛ تورنمنتی که لیتوانی میزبانی آن‌را بر عهده دارد و پنج تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا راهی آن خواهند شد.

این در حالی است که «گوستاوو مونانا» روزنامه نگار اسپانیایی که در حوزه فوتسال فعال است ادعایی تکان دهنده را مطرح کرده است. مونانا که پیش از این خبر پیوستن قطعی حسین طیبی ملی پوش فوتسال ایران به تیم بنفیکا را داده بود، اخیراً مدعی شده است کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی خبر لغو قطعی مسابقات جام ملت‌های آسیا را اعلام می‌کند.
 
لغو مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال
گوستاوو مونانا خبرنگار اسپانیایی

گوستاوو عنوان کرده است که لغو مسابقات قهرمانی آسیا مقدمه‌ای برای لغو بازی‌های جام جهانی فوتسال است که ضربه سختی به این رشته می‌زند.

از سوی دیگر مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال در بعضی از قاره‌ها با معرفی تیم‌های صعود کننده به پایان رسیده است و مشخص نیست در صورت لغو جام جهانی چه سرنوشتی در انتظار این تیم‌ها خواهد بود.

اسامی تیم‌هایی که تاکنون به جام جهانی فوتسال راه یافته‌اند به شرح زیر است:

آفریقا:
آنگولا، مصر و مراکش

اروپا:
لیتوانی (میزبان)، قزاقستان، صربستان، پرتغال، روسیه، اسپانیا و جمهوری چک.

آمریکای لاتین:
آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا

اقیانوسیه:
جزایر سلیمان

هنوز مسابقات مقدماتی قاره آسیا و آمریکای شمالی و مرکزی برگزار نشده است.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است. تیم کشورمان مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱ دی۱۳۹۹، کدخبر mashreghnews.ir، ۱۱۶۲۱۰۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
حداقل کرونا باعث شد که تیم های ورزشی ما یه نفسی بگیرن
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
ایران همیشه عادت داره وقتی به مرحله اخر پیروزی میرسه جام رو از دستش بیرون بکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین