پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
سعید جلیلی در تازه‌ترین کنایه‌های خود به روحانی با بیان اینکه «با مکتب سلیمانی است که می‌توان فهمید آیا دلخوش کردن به آمدن کسی که عضو تیم طراحان تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده است، واقع بینی است یا توهم؟»، به برخی سخنان وی درباره فروش یا عدم فروش نفت اشاره و تصریح کرد: «مسئله اصلی مدیریت درآمد‌های نفتی است نه فروش آن. سوالی که مطرح است این است که آیا مسئله امروز ما فروش نفت است یا مدیریت درآمد حاصل از آن؟ مسئله این است که درآمد ارزی ناشی از فروش نفت، چگونه هزینه می‌شود؟»
شعار سال: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با استفاده از مکتب شهید سلیمانی است که می‌توان فهمید آیا دلخوش کردن به آمدن کسی که عضو تیم طراحان تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده است، واقع‌بینی است یا توهم.

سعید جلیلی در  مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: عظمت شهید سلیمانی در آن بود که وقتی وارد میدان می‌شد، عرصه را به خوبی می‌فهمید و مقهور جوسازی دشمنان یا دچار غفلت از نقاط قوت خود نمی‌شد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به جنگ‌های نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که در ۴ دهه گذاشته علیه ملت ایران تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما، هشت سال جنگ تمام عیار نظامی را علیه کشور تحمیل کردند. در دهه هفتاد تهاجم فرهنگی را شکل دادند و در دهه هشتاد نیز جنگ سیاسی را شروع کردند که منجر به فتنه ۸۸ شد. هم اکنون نیز در دهه چهارم عمر انقلاب اسلامی، رسما اعلام می‌کنند که جنگ اقتصادی به واسطه فشار حداکثری علیه ایران اعمال میشود، اما آنچه سرانجام این جنگ‌ها نشان داد که پیروزی از آن ملت ایران بوده است.

با تهاجم فرهنگی، نخبگان ما هشیارتر شدند

جلیلی با اشاره به ارتقای توانمندی‌های دفاعی و بازدارنده پس از دفاع مقدس و شروع یک حرکت فرهنگی به منظور پاسداری از ارزش‌های معنوی در جامعه، گفت: نتیجه جنگ نظامی، رشد توانمندی‌های ما بود. با تهاجم فرهنگی، نخبگان ما هشیارتر شدند و فناوری‌های فرهنگی نظیر راهیان نور و روایت فتح شکل گرفت. در دهه ۸۰ نیز، جمهوریت نظام دشمنان را ناکام گذاشت و حماسه نهم دی، نقشه آن‌ها را خراب کرد.

وی همچنین افزود: برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیز همانند مواقع قبلی باید صحنه به درستی درک شود تا راه‌حل‌های صحیح به کار بیایند؛ اگر تصویر صحیحی از میدان به دست نیاید و تشخیص ما درست نباشد، تحلیل و تجویز پس از آن نیز شفابخش نخواهد بود و راه حل را پیدا نخواهیم کرد.

جلیلی اظهار داشت: یکی از تلاش‌های اصلی دشمن آنست که نگذارد تصویر صحیح از میدان بدست بیاید؛ دشمن به دنبال پوشاندن نقاط قوت و توانمندی‌های ملت است و درعوض نقاط ضعف را چندین برابر بزرگ می‌نماید و او را ضعیف نشان میدهد؛ کما اینکه سال‌ها تلاش کردند تا بگویند توان هسته‌ای فایده‌ای برای کشور نخواهد داشت.

شهید سلیمانی بار‌ها می‌گفت که من میدانم آمریکا چقدر ضعیف است

وی تاکید کرد: در عرصه‌های مختلف اگر نقاط قوت خود را به درستی درک نکنیم، اگر طرف مقابل را بیش از اندازه‌اش تصور کنیم و بگوییم او ابرقدرت شکست ناپذیر است، راهکار‌های ما نیز نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه شهید سلیمانی بار‌ها می‌گفت که من میدانم آمریکا چقدر ضعیف است و هیاهوی او طبل توخالی است، تصریح کرد: سرنوشت بسیاری از ملت‌ها بخاطر ترس و تحلیل اشتباه در بزنگاه ها، عوض شد، اما در ایران، فردی مثل حاج قاسم، دشمن را همانطور که هست میدید. توانایی ملت خود را می‌شناخت و نگذاشت تا دشمن این نقاط قوت را بپوشاند.

وی افزود: ویژگی حاج قاسم آن بود که حضور شجاعانه او در این میدان بود. صدق توصیف او درباره پایان داعش، ۳۳ روز بیشتر طول نکشید. تحلیل او توخالی نبود و با عقلانیت و واقع‌بینی به وعده خود جامه عمل پوشاند.

جلیلی در ادامه با بیان این نکته که پیروزی‌های حاج قاسم نتیجه عقلانیت، واقع‌بینی و ایمان عمیق او بود، گفت: عقلانیت صحیح شما را از ترس و توهم دور می‌کند؛ ترس قدرت محاسبه درست را از شما می‌گیرد و توهم نیز به جای آب به سراب ختم می‌شود، اما هنر حاج قاسم این بود که مقاومت را وارد معادلات منطقه کرد و با واقع بینی و درک درست از نقاط ضعف و قوت خود و دشمن، پیروزی‌های بزرگی را رقم زد.

مسئله اصلی مدیریت درآمد‌های نفتی است نه فروش آن

جلیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به کلامی از امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: حاج قاسم این پیام امیرمومنان (ع) را شنید که همت‌های بزرگ با خوشگذرانی و از دست دادن فرصت‌ها به دست نمی‌آید بلکه زحمت و تلاش شبانه روزی می‌خواهد.

وی تاکید کرد: رسالت مکتب حاج قاسم بر دوش همه ماست، یعنی صحنه را بشناسید و وظیفه خود را به موقع عمل کنید.

جلیلی، اصلی و فرعی کردن مسائل، توصیف صحیح و به دور از جوزدگی از آنها، شناخت وظیفه و عمل به موقع به این وظایف را از جمله عناصر تشکیل دهنده واقع گرایی در مکتب حاج قاسم برشمرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با کنایه به برخی اظهارات خوشبینانه نسبت به رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: جان زارات، عضو  وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت اوباما، در کتابی که اخیرا منتشر کرده است (جنگ خزانه داری) بیان میکند که چگونه طراحی تحریم‌ها علیه ایران در تیم اوباما و بایدن شکل گرفت.

جلیلی افزود: با مکتب سلیمانی است که می‌توان فهمید آیا دلخوش کردن به آمدن کسی که عضو تیم طراحان تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده است، واقع بینی است یا توهم؟

وی با اشاره به برخی سخنان درباره فروش یا عدم فروش نفت، تصریح کرد: مسئله اصلی مدیریت درآمد‌های نفتی است نه فروش آن. سوالی که مطرح است این است که آیا مسئله امروز ما فروش نفت است یا مدیریت درآمد حاصل از آن؟ مسئله این است که درآمد ارزی ناشی از فروش نفت، چگونه هزینه می‌شود؟ مسئله این است که وقتی میلیارد‌ها دلار برای برخی اقلام اساسی تخصیص داده شده است، به شکل صحیح هزینه میشود یا خیر؟

وی همچنین با اشاره به موضوع گرانی برخی کالا‌ها در بازار اظهار داشت: در یک مورد گرانی کالایی مانند گوشت مرغ، ارز دولتی لازم جهت واردات نهاده‌ها تخصیص داده شده و واردات نیز صورت گرفته است؛ اما در توزیع مشکل جدی وجود داد؛ مسائل اصلی این موضوعات هستند.

جلیلی در  پایان گفت: کسی که در تمامی چهل سال پس از انقلاب اسلامی و در سخت‌ترین میدان‌ها همچون دفاع مقدس، جنگ با اشرار، جنگ با تکفیری ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا حاضر بود، مصداق آیه من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه است؛ شهادت جزا و پاداش او بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۸۹۵۸۳، jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
ای کاش همه با هم عزمی کنیم و سعید جلیلی رو بیاریم روی کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
چرا رسانه های عزیزمون جلیلی رو مهجور میکنن؟ دم شما گرم که بهترین هارو برای مردم به ارمغان میارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین