پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
غلامرضا امامی پژوهشگر، نویسنده و مترجم گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدامی مبارک و میمون است، تا بلکه این آب رفته به جوی بازگردد و مردم ما بیشتر با کتاب آشنا شوند.
شعار سال: غلامرضا امامی پژوهشگر، نویسنده و مترجم درباره نخستبن دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه کتاب یک واقعه و یک حادثه برای کتاب دوستان بود. هرچند که از بد حادثه بسیاری از کتاب‌خوانان و کتاب دوستان سال‌هاست که با کتاب قهر کردند.

وی در ادامه گفت: در کشوری که نزدیک ۱۵ میلیون دانش‌آموز و شمار فراوانی دانشجو دارد، دریغ و درد که کتاب در تیراژ ۲۰۰ نسخه یا حداقل ۵۰۰ نسخه منتشر می‌شود و این باز می‌گردد به اینکه ما برای بچه‌هایمان به پفک، پیتزا و در کل غذا، بیشتر کتاب ارزش قائل هستیم.

او همچنین عنوان کرد: چند سال پیش گفتم، با شهریه‌های میلیونی که برای ثبت‌نام کودکان و دانش‌آموزان در دبستان و دبیرستان اخذ می‌شود چه زیانی دارد که مدیران دبستان‌ها و دبیرستان‌ها از پدران بچه‌ها بخواهند -نه به صورت اجباری- به خواست خود می‌خواهند و دوست دارند در کنار شهریه‌های میلیونی کتابی هم به کتابخانه مدارس هدیه کنند تا کتابخانه‌ها این گونه پربار شود. بی‌گمان کسانی می‌توانند که بیش از یک کتاب هم اهدا کنند.

این نویسنده در ادامه افزود: می‌توان کتابخانه‌های گرد و غبار گرفته مدارس، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها را نو کرد و گرد و غبارش را زدود. گذشته از آن چه اشکالی دارد که در زنگ انشاء از کودکان و نوجوانان خواسته شود خلاصه کتابی را برای همسالان خود بازگو کنند.

امامی با اشاره به این که بی‌گمان نمایشگاه کتاب با انبوه خریداران حادثه‌ای بزرگ است بیان کرد: چند سال پیش پیشنهاد دادم که کتاب‌های تازه در غرفه کتاب‌فروشان از کتاب‌های قدیمی همانند همه‌جای جهان جدا شود تا بینندگان بتوانند به راحتی دریابند چه کتابی تازه است. گذشته از آن در نمایشگاه کتاب هم غرفه‌های بیشمار کتاب‌های کودکان و نوجوانان در سالن‌هایی جدا وجود دارد، هم ناشران آموزشی و دانشگاهی حضور دارند و هم ناشران عمومی.

این مترجم ضمن بیان این که در روز‌های سخت، سرد و آزاردهنده همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، روزگار دوری و دوستی نمی‌توان از کتاب جدا شد اظهار کرد: کرونا با همه نقمتی که داشت می‌تواند نعمتی هم داشته باشد، این که خانواده‌ها گردهم آیند پدران و مادران بیشتر با فرزندان خود سخن بگویند و برایشان بیشتر کتاب بخوانند.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدامی مبارک و میمون است، تا بلکه این آب رفته به جوی بازگردد و مردم ما بیشتر با کتاب آشنا شوند. خوشبختانه به برکت فضای مجازی می‌توان هم کتاب را دید و هم خرید و نیازی نیست که در این روز‌های سرد و سخت، در این ایام دلگیر و بلاخیز، ازدحامی بی‌حاصل صورت گیرد و خدای ناخواسته بیماری پیش آید.

امامی در پایان گفت: در این روز‌ها می‌توان در خانه نشست و به برکت فضای مجازی به نمایشگاه کتاب سر زد؛ اقدام مبارکی است. به هر حال بودن نمایشگاه کتاب حتی به صورت مجازی، بهتر از نبودن آن است.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه کنند.

بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت ۲۴ ساعته است و کتاب‌های ناشران داخلی با تخفیف ۲۰ درصدی و کتاب‌های ناشران خارجی با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۳۰۱۶۳۴، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین