پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
احمد جهان بزرگی همواره به عنوان رئیس گروه علوم سیاسی پژوهشگاه در رسانه‌های مختلف شناخته شده و فعالیت کرده است. خبرگزاری رسمی حوزه حتی در سال گذشته او را با همین عنوان معرفی می‌کند. سوال این است که چه کسی دست به جعل عنوان برای او زده است؟
شعار سال: احمد جهان بزرگی همواره به عنوان رئیس گروه علوم سیاسی پژوهشگاه در رسانه‌های مختلف شناخته شده و فعالیت کرده است. خبرگزاری رسمی حوزه حتی در سال گذشته او را با همین عنوان معرفی می‌کند. سوال این است که چه کسی دست به جعل عنوان برای او زده است؟ آیا جهان بزرگی خودش شخصا هرکجا میرفت به دروغ خود را مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه معرفی میکرد؟ یا اینکه ترس بررسی بودجه میلیاردی این نهاد، باعث شده تا این موسسه ارتباطش با شیخ ادبیات منقلی را منکر شود؟ احمد جهان بزرگی از شاگردان آیت الله مصباح و از کسانی بود که در سال ۸۸ در جلسات انصار حزب الله سخنرانی‌های سردار مشفق را برای پایگاه‌های بسیج کپی پیست می‌کرد

بعد از ادبیات منقلی شیخ احمد جهان بزرگی، شبکه چهار که سعی میکرد از زیربار عذرخواهی علنی فرار کند، ناچار به دادن یک اطلاعیه شد. اما جلوتر از آن‌ها پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود که با صدور اطلاعیه ارتباط این شیخ را با پژوهشگاه خود به طور کل انکار کرد. اما جستجو‌ها نشان می‌دهد شیخ احمد جان بزرگی سال‌ها مدیر گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است. این پژوهشگاه برای فرار از زیر بار مسئولیتی که سال‌ها و همکاری می‌کرد حتی تلاش کرد با موضع‌گیری رئیس پژوهشگاه یعنی آیت‌الله رشاد شانه خالی کند.

احمد جهان بزرگی همواره به عنوان رئیس گروه علوم سیاسی پژوهشگاه در رسانه‌های مختلف شناخته شده و فعالیت کرده است. خبرگزاری رسمی حوزه حتی در سال گذشته او را با همین عنوان معرفی می‌کند. سوال این است که چه کسی دست به جعل عنوان برای او زده است؟ آیا جهان بزرگی خودش شخصا هرکجا میرفت به دروغ خود را مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه معرفی میکرد؟ یا اینکه ترس بررسی بودجه میلیاردی این نهاد، باعث شده تا این موسسه ارتباطش با شیخ ادبیات منقلی را منکر شود؟ احمد جهان بزرگی از شاگردان آیت الله مصباح و از کسانی بود که در سال ۸۸ در جلسات انصار حزب الله سخنرانی‌های سردار مشفق را برای پایگاه‌های بسیج کپی پیست می‌کرد.

او عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشیه اسلامی باشد یا نباشد، باید نسبت به خروجی این نوع پژوهشگاه‌ها با بودجه‌های میلیارد توجه بیشتری صورت بگیرد. گفتنی است یکی از مشاوران قالیباف نیز عنوان ریاست یکی از گروه‌های این پژوهشگاه را برعهده دارد که خوب است ثبت شود تا بعد‌ها نیز مورد انکار قرار نگیرد.
باید بررسی شود هزینه‌هایی که در این پژوشگاه انجام می‌شود خروجی آن چه چیزی است؟ آیا خروجی‌های آن مانند شیخ احمد جهان بزرگی است؟ مردم حق دارند بدانند بودجه‌های کلانی که در اختیار این نهاد‌ها قرار می‌گیرد صرف تولید چه نوع تفکری میشود؟ آیا خروجی آن‌ها غیر از این ادبیات است که جهان بزرگی به کار بسته است؟

گذشته از اینکه تفکر شیخ احمد چقدر توهین آمیز است، به دو نکته باید اشاره کرد. در درجه اول اینکه خود او معتقد است در مسائلی که بحث امنیتی وجود دارد، توهین و تحقیر کاملا جایز است. این موضوع را او در کتاب خود بر اساس سیره امام و مقام معظم رهبری جایز است کتاب خود نوشته است. در بخشی از این کتاب «احکام فقهی رفتار‌های حکومتی» آمده است: «بنا بر دیدگاه فق‌هایی مانند امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای رفتار‌های امنیتی مانند تجسس، سوءظن، غیبت، توهین در امور شخصی افراد که به مسائل امنیتی ربط پیدا کند، به مقدار ضرورت جایز و واجب می‌شود و در امور غیرشخصی، این رفتار‌های امنیتی به عنوان حکم اولیه جایز و یا واجب است.»

لذا می‌توان گفت اسلامی که احمد جهان بزرگی می‌شناسد، اسلام است که همین گونه به راحتی می‌تواند توهین کند. این نوع اسلام از نگاه آن‌ها اسلام حقیقی است. اما اگر جای شیخ احمد بودیم و این اعلام برائت‌ها می‌دیدیم کمی تامل جایز بود. اگر جای این شیخ بودیم فکر می‌کردیم مگر نه اینکه این حرف را او بار‌ها و بار‌ها در جلسات بسته دیگر زده شده بود؟ و احتمالا مورد تشویق هم قرار گرفته می‌گرفت؟ شاید بهتر باشد او و چنین افرادی متوجه شوند تا زمانی مورد توجه هستند که تاریخ مصرف آن‌ها به پایان نرسیده باشد.

البته این سکه روی دیگری هم دارد. هیچ بعید نیست که مانند حجت الاسلام صدیقی او نیز برای نشان دادند ضدیت با اندیشه اکثریت مردم بر صدرمجالسش نشانده شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی امتداد، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1399، کدخبر: 599، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین