پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ دامدار تنها ۵۰۰ نفر انبارهایشان از نهاده مملو است.
شعار سال: سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران، با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد دامداران نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ دامدار حاضر در انجمن، تنها ۵۰۰ نفر انبارهایشان از نهاده با نرخ مصوب مملو است و باقی گاوداران محتاج خوراک هستند.

او افزود: بنابر آمار ۲۰ تا ۳۰ درصد دامداران نهاده مورد نیاز را از سامانه بازارگاه تامین می‌کنند و مابقی برای سیرکردن شکم دام‌هایشان مجبور به خرید از بازار آزاد هستند.

سلطانی سروستانی مشکلات سیستم توزیع را یکی از دلایل رانت و فساد در بازار نهاده‌های دامی برشمرد و گفت: با وجود مشکلات فراوان بازار نهاده‌های دامی، شفاف سازی در عرضه نهاده از طریق سامانه بازارگاه باید صورت گیرد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران از انباشت دام روی دست دامدار خبر داد و گفت: قرارداد‌های پشتیبانی امور دام یک طرفه است به طوری که دامداران حاضر نیستند دام خود را بدهند، در حالی که صادرات هدفمند جوابگوست.

او ادامه داد: با توجه به بازار پسندی دام در حوزه خلیج فارس صادرات دام به بازار‌های هدف با مدیریت باید صورت گیرد و در مقابل دام ارزان وارد شود تا بازار داخل متشنج نشود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران حداقل قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین را ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان و حداقل قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۴۲ هزار تومان و هر کیلو دام سنگین ۳۸ هزار تومان است.

سلطانی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت واحدی صورت نگیرد، دامداران همچنان دچار زیان خواهند بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۴۴۲۵۳، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین