پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی درباره راه‌اندازی خانه‌های خلاق و مبادی تایید شده برای پذیرش درخواست شرکت‌های خلاق توضیح داد.
شعار سال: نشست خبری بررسی چالش‌ها و برنامه‌های آینده شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صبح امروز، شنبه هجدهم بهمن ماه با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری و دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق؛ محمدصادق خیاطیان رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار شد.

در این نشست پرویز کرمی بیان کرد: شرکت‌های خلاق به شرکت‌هایی گفته می‌شود که ماهیت رشد آن‌ها خلاقیت و نوآوری برای ارائه محصولات، خدمات جدید و مدل‌های نوین کسب‌وکار در سطح بازار هدف است و رشد و توسعه محصولات و خدمات آن‌ها برخلاف شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

مشاور معاون علمی و فناوری اظهار داشت: دارا بودن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور، خصوصی بودن شرکت، اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ نوآورانه بودن محصول یا خدمت؛ حوزه محصول یا خدمت مرتبط با حوزه‌های آیین‌نامه از جمله الزامات پذیرش این نوع شرکت‌هاست.

وی درباره مدل‌های نوین کسب‌وکار توضیح داد: این مدل‌ها عبارتند از خلق مزیت رقابتی مبتنی بر نوآوری در مدل کسب درآمد، کاهش هزینه‌ها، مدیریت زنجیره تامین، بازاریابیف متمایزسازی محصولات و سایر فعالیت‌هایی که منجر به ساختار‌های جدید در الگوی کسب‌وکار بنگاه می‌شود.

کرمی، کسب‌وکار‌های دیجیتال و فضای مجازی؛ صنایع دیداری و شنیداری؛ میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی؛ بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی؛ هنز‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی؛ نشر، چاپ و یادگیری؛ گیاهان دارویی و طب سنتی، طراحی و معماری را حوزه‌های پذیرش شرکت‌های خلاق عنوان کرد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی با بیان اینکه ۹۶ مبادی تایید شده برای پذیرش شرکت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: این مبادی شامل ۲۶ شتابدهنده؛ ۲ تسهیل‌گر؛ ۴ ستاد توسعه فناوری؛ ۱۱ سازمان و نهاد توسعه کسب‌وکار؛ ۱۱ سرمایه‌گذار خطرپذیر؛ ۱۴ جشنواره؛ ۲۷ مرکز رشد؛ ۱ انجمن صنفی تخصصی هستند.

وی مجموع شرکت‌های خلاق را ۱۰۹۶ شرکت دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف تعداد این شرکت‌ها متفاوت است مثلا ۵۶۷ شرکت آن‌ها در حوزه کسب‌وکار‌های دیجیتال و فضای مجازی، ۱۰۴ شرکت در حوزه دیداری و شنیداری؛ ۶۵ شرکت در حوزه طراحی و معماری؛ ۹ شرکت ر حوزه هنر‌های تجمسی و نمایشی؛ ۴۶ شرکت در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت دارند.

کرمی اظهار داشت: خانه‌های خلاق بعنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی در حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و نرم است. طرح و ایده راه‌اندازی خانه‌های خلاق از سوی ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و برخی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی ایجاد، طرح‌ریزی و اجرا شده است.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی با بیان اینکه تصمیم است تا در هر استان (ابتدا در مراکز استان‌ها) یک خانه خلاق ایجاد شود، تاکید کرد: پایه خانه‌های خلاق بخش خصوصی است و از آنجایی که شهر‌های مختلف پتانسیل و توانایی لازم را در این باره دارند درصورت اعلام آمادگی به ما می‌توانند برای راه‌اندازی این خانه‌ها اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۰۴۶۲، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
واقعا در زمينه خلاقيت داريم بچه هاي تجربي و نظري خودمون رو در دبيرستان هامون ميكشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
خانه هاي خلاق در ايران بايد از سال ها پيش برقرار ميشدن البته الان هم دير نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین