پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:طرح اصلاح قانون انتخابات قطعاً به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد چرا که ثبت‌نام نامزد‌ها بعد از عید صورت می‌گیرد و تا آن زمان مجلس فرصت دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات را اصلاح و ابلاغ کند.
شعار سال: محمدحسین فرهنگی، در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات و ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده است، گفت: بعد از آنکه ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات را دریافت کردیم آن را به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ارجاع دادیم. طبق گفته‌های رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، این کمیسیون هفته گذشته جلسه‌ای در مورد ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات، برگزار کرده که در این جلسه نظرات شورای نگهبان را تحلیل بررسی کردند.

وی افزود: لذا رفع اشکالات طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار هفته آینده کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی قرار دارد و به دلیل اینکه ایرادات شورای نگهبان می‌تواند خارج از نوبت در دستور کار قرار بگیرد لذا مجلس می‌تواند به سرعت طرح مذکور را رسیدگی و در مورد آن تصمیم بگیرد. البته همه مواردی که شورای نگهبان به آن‌ها اشاره کرده قابل حل و اصلاح هستند و این طور نیست که قابل اصلاح نباشند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات تا پایان بهمن ماه به تصویب نهایی می‌رسد؟ تصریح کرد: این طرح در می‌تواند جلسات آتی در صحن مطرح شود.

فرهنگی ضمن تأکید بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: طرح مذکور قطعاً به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد چرا که ثبت‌نام نامزد‌ها بعد از عید صورت می‌گیرد و تا آن زمان مجلس فرصت دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات را اصلاح و ابلاغ کند و وزارت کشور هم موظف است، آن را اجرا کند.

فرهنگی در واکنش به اینکه در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات و اینکه گفته شده براساس آن یکسری افراد خاص صلاحیت حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این انتقادات از ابتدا نادرست است، حتی اگر ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور را هم در نظر نگیریم، باز هم روا داشتن چنین انتقاداتی نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات نادرست است چرا که در طرح مذکور غیر از مواردی از قبیل سابقه چهار ساله مدیریت ملی، سطح تحصیلات و رده سنی تصمیم دیگری برای کاندیداها، مورد دیگری در نظر گرفته نشده و همه احکام حتی بدون اصلاح شورای نگهبان شامل ده‌ها هزار نفر در سطح کشور می‌شود، منتها چنانچه ایرادات مدنظر شورا هم اعمال شود، نظرات تعدادی از افرادی که منتقد بودند، تأمین شود، اما اینکه از ابتدا چنین انتقاداتی در مورد مصوبه مطرح شود، قطعا وارد نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات یادآور شد: ایراداتی متعدد است و یکی دوتا نیست منتها ایرادات اساسی نیست که اصل کار را زیرسوال ببرد. نظر شورای نگهبان در مورد طرح مذکور این بوده که مجلس به اختیارات شورای نگهبان ورود پیدا کرده، البته مجلس می‌تواند این موارد را اصلاح و یا حذف کند. علاوه بر این شورای نگهبان برخی از مندرجات داخل مصوبه را برخلاف قانون اساسی تعیین کرده که این موارد هم از ابتدا برای مجلس قابل پیش‌بینی بود، لازم به ذکر است این‌ها مواردی بودند که در صحن پیشنهاد شد و به تصویب رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۶۳۸۷۲، ana.press.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
اميد داريم كه اين اصلاح قانون انتخابات تا اين سال 1400 به نتيجه نرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین