پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد؟ تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت‌نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام را ساماندهی می‌کند.
شعار سال:علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ آذر) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل (۱۱۰) قانون اساسی گفت: قانون نباید دارای ابهام باشد. در بند (ب) و (چ) ماده (۱) اصلاح قانون انتخابات شاهد ابهام در قانون‌گذاری هستیم؛ آیا در تصویب بند (ب) مربوط به معاونین قوا، مقصود معاونین رئیس قوا مانند معاونین قوانین یا نظارت در مجلس است یا نواب رئیس.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بند (چ) نیز مشخص نکرده است که مقصود از کلانشهر چه شهر‌هایی است؛ کلانشهر یک واژه کلی است که نباید در قانون بیاید لذا درخواست دارم در این موارد رفع ابهام صورت گیرد.

قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارد، بیان کرد:  باید توجه داشت که موارد مصوب در قانون مربوط به تشخیص صلاحیت افراد نیست بلکه این موارد برای فقط برای ثبت‌نام افراد در انتخابات است. پیش از این هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت در انتخابات ثبت‌نام می‌کرد و این قانون برای ساماندهی این مسئله است.

وی ادامه داد:بنابراین نباید فضا را محدود و تنگ کرد چرا که ما در این قانون کار تشخیص صلاحیت را انجام نمی‌دهیم. البته، چون به مسئله کلانشهر‌ها اشاره کردید باید عنوان کنم که کلانشهر در وزارت کشور دارای تعریف است و شهر‌هایی که بالای یک میلیون جمعیت دارند کلانشهر محسوب می‌شوند. در مورد معاونین هم رفع ابهام صورت گرفته است.

قالیباف افزود: محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد؟  تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت‌نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام را ساماندهی می‌کند؛ لذا باید اجازه دهیم افراد بیشتری در این چارچوب بتوانند ثبت‌نام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۲۸۲۶، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
اینکه قالیباف داره این همه قانون انتخابات رو دستکاری میکنه به نفع خودش اصلا درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
خیلی از شرایط باید برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اضافه بشه یکیش سن پایین هفتاد سال هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
ثبت نام براي يه بچه دو ساله هم امكان پذيره اين ها بايد اين موضوع رو سامان بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
اين قاليباف داره تموم اصول و ارز ها رو براي به رياست رسيدن زير پا ميذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین