پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
معاملات بازار فرابورس ایران در نخستین روز بعد از تعطیلات با صعود 2.5 واحدی شاخص کل و دادوستد 275 میلیون ورقه بهادار در بازارها پایان پذیرفت.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ روز شنبه 24 مهر ماه، تعداد 275 میلیون ورقه حدود 27 هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر یکهزار و 534 میلیارد ریال بود.

در این حال شاخص فرابورس نیز با صعود 2.5 واحدی (معادل 0.28 درصد)، نشانگر رقم 825 واحد شد که بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس نماد پالایش نفت تهران به میزان 2.8 واحد داشت. پس از آن، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص تا سقف حداکثر 1.6 واحد گذاشتند. بررسی معاملات شنبه فرابورس همچنین نشان می‌دهد نماد شرکت پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به میزان 2.5 واحد به جا گذاشته و از صعود بیشتر آن جلوگیری کرده است.

نماد "شتران"  علاوه بر اینکه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت، بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را نیز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تجربه کرد. در این نماد 38.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 133 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که از دیگر نمادها بیشتر بود. "شتران" همچنین جزو 5 نماد با بیشترین آمار بازدید نیز قرار گرفت و در کانون توجه سهامداران قرار داشت.

در این میان در بازار سهام فرابورس نمادهای "شاوان"، "شلیا"، "شتران" و "زاگرس" در حالی با بیشترین رشد روزانه قیمت روبه‌رو شدند که در مقابل نمادهای "ارفع"، "اپرداز"، "غگلستا" و "کمرجان" تا سقف حداکثر 4.6 درصد افت قیمتی را شاهد بودند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز روز جاری شاهد دادوستد بیش از 577 هزار ورقه به ارزش 542.8 میلیارد ریال بودیم که در صدر نمادهای مورد مبادله اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در این نماد 152 هزار و 798 ورقه به ارزش 130 میلیارد و 620 میلیون ریال معامله شد. پس از این نماد اخزا 4، 5 و 6 نیز به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار گرفتند.

"اخزا 8" با تاریخ سررسید 23 مرداد 96 با قیمت پایانی حدود 854 هزار ریال به نرخ بازده 20.76 درصدی، در بازار امروز رسید. همچنین در میان اسناد خزانه اسلامی مورد مبادله در بازار، "اخزا 5" با بازدهی ساده حدود 24 درصدی بیشترین بازده را از آن خود کرد.

به طور کلی با سررسید "اخزا3" که هفته گذشته صورت گرفت؛ در حال حاضر اسناد خزانه اسلامی مراحل چهارم تا هشتم در بازار خرید و فروش می‌شوند که ارزش معاملاتی آنها امروز به بیش از 393 میلیارد ریال (25 درصد از کل ارزش معاملات فرابورس ایران) رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24مهر1395، کدخبر: 13950724001058: www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین