پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
رییس اداره میراث‌فرهنگی حمیدیه گفت از اداره ثبت و شهرداری بابت صدور سند و جواز ساخت در عرصه اثر شکایت کردیم.
شعار سال: دست‌اندازی به محوطه باستانی حمیدیه خوزستان از حریم این اثر ثبت ملی شده کشور عبور کرد و به عرصه اصلی این محوطه تاریخی رسید.

محوطه باستانی حمیدیه در سی کیلومتری جنوب اهواز به شماره ۷۹۳۰ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.مدیر میراث‌ فرهنگی حمیدیه: دست‌اندازی‌های وسیع از ابتدای سالجاری افزایش یافت و در ششماه اخیر به اوج رسید. حسن بهداد: سفال‌های تاریخی منقوش و لعابدار مربوط به پیش از اسلام و دوران اسلامی به همراه آجر‌های تاریخی متعلق به این محوطه در سطح زمین پراکنده است.
 
هنوز این محوطه کاوش باستان شناسی نشده است

میراث‌فرهنگی حمیدیه: اداره ثبت سند مالکیت در عرصه اثر و شهرداری جواز ساخت‌وساز در عرصه اصلی محوطه باستانی حمیدیه صادر کرده‌اند که از هر دو شکایت کرده‌ایم. مسعود مکوندی، سرپرست پروژه تعیین عرصه و حریم شهر حمیدیه: از سه سال قبل تاکنون بار‌ها در مورد وضعیت فاجعه‌بار محوطه باستانی حمیدیه با مسئولان میراث فرهنگی مکاتبه کردم.

زمین‌های عرصه ملی و اصلی محوطه ثبت ملی شده حمیدیه را تغییر کاربری داده و ساختمان ساخته‌اند. محوطه باستانی حمیدیه در راه ارتباطی بین‌النهرین قرار داشته و حداقل ۱۷۰۰ سال سابقه استقرار مداوم دارد.

با وجود آن که هنوز این محوطه کاوش باستان شناسی نشده است، اما آثار سلوکی تا صدر اسلام درا ین محوطه پراکنده و قابل تشخیص هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آسمان شهر، تاریخ انتشار: ۳۰بهمن ۱۳۹۹، asemaneshahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
زمین خوار ها در ایران تمومی ندارن و مدت هاست دارن دست به این کارها میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین