پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
عملیات اجرایی پتروشیمی پاسارگاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان امروز (پنجشنبه 30 بهمن ماه 1399) با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.
شعار سال: مدیرعامل گروه مالی پاسارگاد دراین مراسم با اشاره بر نگاه ویژه این بانک به محل احداث این مجتمع درمنطقه محروم استان هرمزگان گفت: ایجاد اشتغال در مناطق محروم یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های بانک پاسارگاد محسوب می‌شود که دراین راستا احداث مجتمع پتروشیمی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفته است.
 
به گفته قاسمی، این طرح که در راستای جلوگیری از صدور مواد خام هیدروکربوری، ایجاد اشتغال در مناطق محروم ساحلی و ایجاد درآمد صادراتی چند صد میلیون دلاری در سال، درست بعد از ۴ ماه از آغاز عملیات اجرایی طرح مشابه در منطقه آزاد چابهار و در سواحل محروم مکران شروع می‌شود حاکی از توجه این بانک به توسعه سرمایه‌گذاری طرح‌های مهم صنعتی و معدنی در کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره بر اینکه پیش بینی شده در این منطقه چندین طرح پتروشیمی توسط بخش خصوصی به اجرا درآید، متذکرشد: با این حال مجتمع پتروشیمی پاسارگاد اولین طرح بزرگ در این منطقه است که نیاز به حمایت دولت، صندوق توسعه ملی و دستگاه‌های ملی و استانی دارد.

بنابر اظهارات مدیرعامل گروه مالی پاسارگاد، طرح پتروشیمی پاسارگاد وابسته به شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و بخشی از سهام متعلق به بانک پاسارگاد و بعد از انجام مطالعات امکان سنجی مفصل و کسب مجوز‌های لازم به منظور تولید انواع پلیمر‌ها از خوراک گاز طبیعی با سرمایه گذاری حدود ۱.۵ میلیارد یورو در سه فاز به اجرا خواهد رسید.

این مقام مسئول از اجرای فاز اول این پتروشیمی شامل تبدیل گازطبیعی به متانول در این روز خبرداد و خاطرنشان ساخت: در ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این طرح از حداکثر توان تولید داخل استفاده خواهد شد.

گفتنی است دراین مجتمع پتروشیمی محصولاتی، چون متانول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن، الفین با ظرفیت تولید ۶۲۲ هزار تن درهر سال، پلی پروپیلن با ظرفیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار تن، پلی اتیلن سنگین با ۳۱۰ هزار تن تولید سالانه  و برای اولین بار در کشور با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تنی اتیلن پروپیلن دی ان مونومر در هر سال تولید خواهد شد.

خوراک این مجتمع گاز طبیعی بالغ بر ۲.۴ میلیون مترمکعب در شبانه روز خواهد بود که قراراست که از طریق خط لوله سراسری هفتم به این مجتمع انتقال یابد.

طرح عظیم مجتمع پتروشیمی پاسارگاد در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، در استان هرمزگان و در ۳۰ کیلومتری شرق منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار گرفته است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  صدای‌بورس، تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۲۸۷۲۹، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین