پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
سالخورده‌ترین «کودک زندانی» آمریکا که ۶۸ سال را در پشت میله‌های زندان سپری کرده بود، سرانجام آزاد شد.
شعار سال: «جوزف لیگون» 83 ساله، 15 ساله بود که در سال 1953 به جرم مشارکت در دعوای خیابانی و چاقوکشی منجر به مرگ در فیلادلفیا مجرم شناخته شد.

لیگون همچنان اصرا دارد که وی شخصاً کسی را در پرونده ای که باعث شد وی با حبس ابد بدون آزادی مشروط مواجه شود قبل از آنکه سن کافی برای رانندگی داشته باشد، نکشت.

آزادی لیگون مسیری طولانی و پیچیده داشت. تقریبا هفت دهه بعد، سرانجام وکیل لیگون موفق شده دادگاه فدرال را قانع کند که «حبس ابد برای جرمی که یک نوجوان مرتکب شده است، مغایر قانون است.»

این درخواست ابتدا توسط دادگاه تجدیدنظر ایالت پنسیلوانیا رد شده بود.

مهم ‌ترین نگرانی «بردلی بریج» وکیل لیگون این است که زندگی در خارج از زندان برای نوجوانی که 68 سال است دنیای خارج را ندیده بسیار سخت خواهد بود.

لیگون باید در 83 سالگی به دنبال مسکن و کار بگردد.

شهروندان بسیاری پس از شنیدن داستان تلخ و دردناک جو لایگون، برای تامین مسکن و کار او، پا پیش گذاشته‌ اند.

در دهه 70 میلادی لیگون و دو تن از همدستانش از سوی فرماندار پنسیلوانیا مستوجب «عفو و آزادی مشروط» قرار می گیرند اما او این آزادی را نمی پذیرد.

وی بار دیگر حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر آزادی مشروط خود در سال 2017 را قبول نمی کند. در واقع طبق حکم دادگاه عالی، حبس ابد لیگون به 60 سال زندان تقلیل پیدا می کند اما او نپذیرفت و به خبرنگاران در آن زمان گفت: «آزادی مشروط پس از دهه ها زندان به هیچ وجه به او طعم آزادی را نمی دهد.»

او پس از آزادی از زندان، دنیای خارج را زیبا توصیف کرد و گفت: «دیگر بچه نیستم، انسان بزرگی هم نیستم، بلکه پیرمردی هستم که هر روز پیرتر می شود.»‌

وکیل لیگون گفت:‌‌ « کودکی که در سال 1953 مرتکب جنایت شده است،‌ دیگر وجود ندارد. وی به اندازه کافی برای خساراتی که به جامعه زده شده، بها پرداخته است. اکنون زمان آن رسیده تا آخرین سال‌ های زندگی‌ اش را در خارج از زندان آزادانه سپری کند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جماران، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین