پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: ۳۱ میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه ماهی از مبدا تولید در سال زراعی جاری زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
شعار سال: «محمد ابراهیم حسن نژاد» افزود: طرح بیمه آبزیان از مبدا تولید با همکاری این صندوق و سازمان‌های شیلات و دامپزشکی کشور و تشکل‌های آبزی پروری در سال زراعی جاری کلید خورد.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری تشکل‌های آبزی پروری، سطح بیمه آبزیان از مبدا تولید به همه زیر بخش‌های ماهیان گرمآبی و سردآبی گسترش یابد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: پرورش دهندگان میگو نیز می‌توانند از بیمه مبدا تولید آبزیان، بهره‌مند شوند و درباره بکارگیری شیوه‌ها و فناوری‌های روز در عملیات بیمه گری در اراضی کشاورزی نیز در چند سال گذشته به منظور ارزیابی دقیق تر، سریع‌تر و شفافیت در عملیات بیمه گری در مزارع بیمه شده و آسیب دیده از حوادث طبیعی از فناوری روز مانند سنجش از راه دور استفاده می‌شود.

حسن نژاد افزود: اکنون به کمک تصاویر ماهواره ای، سنجش میزان تولید و آسیب وارده به محصولات در مزارع، انداره گیری و مشخص می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان این که سنجش از راه دور با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود، گفت: برای نخستین بار در سال ۹۸ با وقوع سیل خوزستان از تصاویر ماهواره‌ای برای سنجش و ارزیابی میزان خسارت به مزارع گندم در کوتاهترین زمان استفاده شد و امسال نیز در چند نقطه کشور این کار انجام می‌شود.

وی توضیح داد: سال آینده سنجش از راه دور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر گندم در محصولات زراعی مختلف توسعه خواهد یافت و برای

جلب رضایت بیشتر بیمه گذاران، تلاش می‌شود روش‌های بیمه را بهینه و در این ارتباط از روش‌های شاخص محور و بیمه شاخص عملکردی استفاده کرده ایم.

وی افزود: این روش‌ها هم موجب شفافیت بیشتر در تعیین خسارت می‌شود و هم مخاطرات اخلاقی کمتری دارد.

حسن نژاد با اشاره به این که طرح بیمه شاخص عملکردی در سال گذشته در ۱۶ استان کشور اجرا شد، توضیح داد: شاخص‌های عملکردی به تناسب استعداد و میزان تولید محصولات در مناطق مختلف تعریف شده و روش اجرایی آن متفاوت است و اکنون این بیمه نامه بیشتر در مورد زراعت جو و گندم است.

به گزارش ایرنا، شهریورماه امسال براساس تفاهم نامه‌ای میان سازمان شیلات ایران و صندوق مزبور مقرر شد پوشش بیمه‌ای، غرامت کامل خسارت تولیدکنندگان آبزیان را از مبادی تولید، تکثیر تا عرضه را بپردازد، زیرا با توجه به بیماری‌های موجود در بخش آبزیان تولیدکنندگان این بخش با زیان روبرو بودند و هزینه‌های معدوم‌سازی نیز بالا بود، اما اکنون با ارتقای پوششی حتی هزینه تجهیزات معدوم‌سازی به تولیدکنندکان پرداخت می‌شود.

صندوق بیمه بیش‌از ۱۵۰ محصول کشاورزی را در بخش‌های زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، دام، طیور و ابزیان، موانع تولید و گلخانه‌ها زیر پوشش دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین