پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
بدون کمترین تعارف، مردم ناراضی از نظام بروکراتیک اداره کننده کشور و شرایط اقتصادی خود هستند. حجم فشار‌ها آنقدر زیاد است که کنش‌های همراه با خشونت و افرایش خودخواهی‌ها را باید نشانگانی برای حفظ خود، توسط مردم معنا نمود. در این شرایط، مسلما با نوعی کاهش شدید مشارکت سیاسی مواجه خواهیم بود. حال سوال این است که با مختصات ترسیم شده، ناصر ایمانی با کدامین استدلال، پیش بنی مشارکت ۵۰ تا ۵۵ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری را کرده است؟ برخی از کارشناسان بیان می‌دارند که حتی با گرم شدن شدید تنور انتخابات شورا‌ها و افزایش هم رایی‌ها در سطح ملی و ایجاد فرصت تنفس اقتصادی برای مردم، مشارکت می‌تواند به حدود ۴۵ درصد برسد.
شعار سال : ناصر ایمانی تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تایید ضمنی عدم حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قالیباف نگفته است که در انتخابات شرکت نمی‌کند یکی از نزدیکان او اعلام کرده است در صورت شرکت رئیسی، قالیباف شرکت نخواهد کرد و اتفاق خاصی نیفتاده است و عدم حضور او در انتخابات، اصلا قطعی نیست.

او افزود: اگر رئیسی بیاید باتوجه به سابقه و جایگاهی که دارد و طبق نظرسنجی‌های عمومی جایگاه او دیده شده و به مقدار زیادی مورد اجماع خواهد بود، ولی اگر او نیایند اجماع به این شدت نخواهد بود و اجماع مشکل‌تر و پیچیده تر، خواهد بود.

ایمانی تاکید کرد: ابتدا باید دید چه کسانی کاندیدا هستند و سپس ببینیم اقبال مردم نسبت به آن‌ها چگونه است.

او با بیان اینکه قالیباف فقط در صورت حضور رئیسی انصراف می‌دهد، تصریح کرد: مسلما اگر رئیسی بیاید قالیباف نیست و اگر قالیباف شرکت کند رئیسی در صحنه نیست. مردم قاعدتا مقایسه می‌کنند و اگر ببینند قالیباف در بین سایر کاندیدا‌ها بیشتر جلب توجه می‌کند قطعا چه در مرحله اول و دوم رای می‌آورد.

ایمانی خاطرنشان کرد: باید به چینش کاندیدا‌ها توجه داشت و نمی‌توان به طور مطلق در مورد هر فردی اظهارنظر کرد. بستگی به ترکیب دارد و سپس می‌توان اظهارنظر کرد.

او در پایان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت معمولا بالا است، چون انتخابات ریاست جمهوری بر سرنوشت خانواده‌های ایرانی تاثیر دارد از این رو من فکر می‌کنم مشارکت چیزی در حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد خواهد بود.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار 11 اسفند ۹۹ ، کد خبر : 3991211043 ، alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین