پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
دوومیدانی ایران با انتقادهایی که ورزشکاران مطرح کرده اند، در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و اکثر ملی پوشان از رئیس فدراسیون گلایه دارند.

شعارسال : زمانی که تاریخ انتخابات فدراسیون دوومیدانی مشخص شد، خیلی‌ها منتظر بودند تا دوومیدانی از رکوردی که به وجود آمده بیرون بیاید و سر و شکل خوبی از لحاظ برنامه‌ ریزی و توجه به ورزشکاران داده شود، اما ظاهرا نه تنها بعد از انتخابات اینطور نشد، بلکه گلایه ورزشکاران بیشتر شده است.

مجید کیهانی که از کارشناسان دوومیدانی بود، در انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شد، اما پروژه آمدن وی به فدراسیون یک ماه به طور انجامید و تعلل وزارت ورزش در صدور حکم وی وقفه‌ای را در این رشته انداخت.

کیهانی در صحبت‌هایش از توجه به ورزشکاران شانس مدال و سهمیه گفت. در ابتدای کار خود به فکر مشخص شدن وضعیت احسان حدادی افتاد و پس از مذاکره با کیم بوخونسف، مربی روسیه‌ای، وی را به ایران آورد. توجهی که خیلی‌ها می‌گویند برای کم کردن فشار‌ها بوده است. به هرحال حدادی چهره‌ای شناخته در دوومیدانی ایران و جهان است و توجه به او می‌تواند نگاه‌ها را به رئیس فدراسیون تغییر دهد.

ورزشکاران دیگر نیز از این موضوع گلایه دارند و در صحبت‌های درگوشی خود عنوان می‌کنند کیهانی تنها به فکر مطرح کردن خود با توجه کردن به احسان حدادی است و این موضوع برای وی مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

نکته دیگر که در رفتارهای رئیس جدید فدراسیون دیده می‌شود دید و بازدیدهای پیاپی او است. در حالی که فدراسیون بدون دبیر و سایر عوامل اجرایی است، کیهانی به دید و بازدید با افراد مختلف مشغول بوده و ورزشکاران نیز از وضعیتی که دارند هر روز گلایه می‌کنند.

جعفر باباخانی، پیشکسوت دوومیدانی در این باره می‌گوید: با دید و بازدید به جایی نخواهیم رسید و دوومیدانی نیاز به کار دارد. کیهانی برای فدراسیون برنامه تدوین کرده بود تا این رشته از رکورد در بیاید، اما فعلا اینطور نیست. اصل کار و هدف در دوومیدانی دید و بازدید نیست.

وی ادامه داد: وقفه طولانی مدتی در دوومیدانی افتاد و هنوز بعد از گذشت دو ماه از انتخابات اعضای اجرایی فدراسیون مشخص نشده‌اند. اینکه رئیس فدراسیون با چه دیدی دوومیدانی را می‌چرخاند، علامت سوال است. من چون از خانواده دوومیدانی هستم، می‌دانم اوضاع از چه قرار است.

این روزها صدای اعتراض ملی پوشان به نوبت شنیده می شود؛ لیلا رجبی که برترین ورزشکار در بخش دوومیدانی بانوان محسوب می‌شود به دلیل بی توجهی‌ها تصمیم گرفته است قید ورزش حرفه‌ای و المپیک را بزند و همه چیز را کنار بگذارد. یا ورزشکار دیگری می‌گوید وقتی برنامه اردویی خود را به فدراسیون دادیم، به ما گفتند باید اردوهای خود را تعدیل کنید و تعدیل هم به معنی تعطیلی است.

اینکه بعد از گذشت یک ماه از حضور کیهانی در فدراسیون هنوز دبیر مشخص نشده، یک ضعف بزرگ برای رئیسی محسوب می‌شود که داعیه کارشناس بودن دارد. دبیر پست مهمی در فدراسیون است که کارهای اجرایی را باید عهده دارد باشد، اما ظاهرا این نیاز هنوز در فدراسیون جدید که مسابقات مهمی مانند المپیک را در پیش دارد، احساس نشده است.

دوومیدانی روزهای حساسی را تا آغاز المپیک 2016 ریو در پیش دارد و قطعا با وضعیتی که اکنون مشاهده و احساس می‌شود، نباید انتظار معجزه داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس نیوز، تاریخ انتشار سه شنبه 19 آبان 1394، کد مطلب : 13940818000430: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین