پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
صباغیان با فریاد خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف اینجا مجلس است، پادگان نظامی نیست همگی نماینده مردم هستیم، شما هم مجری هستید و نماینده برتر نیستید، همه باید به وظایف خود عمل کنیم. ما می‌خواهیم طبق آیین نامه داخلی عمل کنیم، اما شما نمی‌گذارید، آقای قالیباف شما در مجلس یک حزب تشکیل داده‌اید که کسی نمی‌تواند حرف بزند، یک فراکسیون برای خود تشکیل داده‌اید، آیین‌نامه را هم به درستی اجرا نمی‌کنید، شما یک نماینده مثل سایر نمایندگان هستید حتی اجازه صحبت کردن هم به برخی نمایندگان نمی‌دهید.
شعار سال: «محمد رضا صباغیان بافقی» نماینده بافق و مهریز با انتقاداتی به عملکرد هیئت رئیسه دقایقی جو مجلس را متشنج کرد و اظهارات او با واکنش تند سایر نمایندگان همراه شد. نماینده مردم بافق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در تذکری خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: آقای قالیباف بگذارید حرفم را بزنم رویه‌ای ایجاد کردید که پیشنهاد دهنده باید در جایگاه هیات رییسه حضور یابد و پس از نام نویسی اجازه طرح پیشنهاد به او داده شود.  این که یک نماینده بخواهد به شما التماس کند تا پیشنهاد خود را عنوان کند یک ذلت و خواری برای جایگاه نمایندگی است. همچنین شما رویه‌ای را لحاظ کردید و پیشنهاد نمایندگان را از سیستم حذف می‌کنید دفعه اولی نیست که در مجلس بودجه بررسی می‌شود.

صباغیان با فریاد صحبت هایش را خطاب به قالیباف ادامه داد: آقای قالیباف اینجا مجلس است، پادگان نظامی نیست همگی نماینده مردم هستیم، شما هم مجری هستید و نماینده برتر نیستید، همه باید به وظایف خود عمل کنیم. ما می‌خواهیم طبق آیین نامه داخلی عمل کنیم، اما شما نمی‌گذارید، آقای قالیباف شما در مجلس یک حزب تشکیل داده‌اید که کسی نمی‌تواند حرف بزند، یک فراکسیون برای خود تشکیل داده‌اید، آیین‌نامه را هم به درستی اجرا نمی‌کنید، شما یک نماینده مثل سایر نمایندگان هستید حتی  اجازه صحبت کردن هم به برخی نمایندگان نمی‌دهید.

اظهارات و انتقادات صباغیان بافقی منجر شد تا تعدادی از نمایندگان اجازه صحبت کردن به او را ندهند و در کنار صندلی او حلقه زنند، همچنین مخالفان صحبت‌های صباغیان درخواست داشتند تا هیئت رئیسه میکروفن او را قطع کند، اما این نماینده با صدای بلند وعصبانیت صحبت‌هایش را بیان کرد، امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه در پاسخ به درخواست نمایندگان گفت: آرام باشید، نمی‌توانیم میکروفن او را قطع کنیم.  

صباغیان بافقی همچنین اظهار کرد: چرا ۴ پیشنهاد مرا حذف کردید من به کسی توهین نکردم، ببینید چه وضعی پیش آوردید که حتی نمی‌توانیم پیشنهادات خود را  عنوان کنیم، چرا براساس آیین نامه داخلی عمل نمی‌کنید، اگر پیشنهادات زیاد است قرار نیست پیشنهاد مرا حذف کنید.  

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان و خطاب به  اعتراض کنندگان به صحبت‌های این نماینده گفت: در ابتدا از همه نمایندگان می‌خواهم که اجازه دهند آقای صباغیان صحبت‌هایش را مطرح کند اشکالاتی به حرف ایشان وجود داشت که مجلس  عکس‌العمل خود را به این اظهارت نشان داد.  اجازه دهید حرف مخالف شنیده شود. صباغیان هم باید قانون را رعایت کند، قرار بود در مقام مخالف صحبت کنید، اما تذکر دادید و این خلاف آیین‌نامه است.   محتویات صحبت‌های ایشان، چون خطاب به شخص بنده است حرفی نمی‌زنم و تذکر هفتاد و پنجی هم ندارم.

در همین حین که میکروفن یکی از اعضای هیئت رئیسه باز بود یکی از نمایندگان خطاب به قالیباف گفت اجازه دهید نمایندگان پاسخ اش را بدهند این طور بهتر است.  

هیاهو و جنجال نمایندگان باعث شد تا صباغیان از همه وقت خود استفاده نکند، پس از پایان صحبت‌های صباغیان تعداد دیگری از نمایندگان به عنوان تذکر و یا در ابتدای صحبت‌هایشان به عنوان پیشنهاد دهنده مخالف و موافق از عملکرد  هیئت رئیسه و قالیباف در مجلس دفاع کردند و به گونه‌ای صباغیان را متهم دانستند که چرا چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند.   

نمایندگان آنچنان از صحبت‌های صباغیان آشفته بودند که حتی زمانی که او مجددا قصد طرح بیان پیشنهاد داشت با فریاد عدد دو را در مخالفت با پیشنهادی که هنوز مطرح نشده بود عنوان کردند.
 
تعداد بازدید : 21

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۹۹، کدخبر: ۱۱۴۵۶۶۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین