پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علمی عمل کردن در فعالیت‌ها را از رویکرد‌های مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان‌های علمی هستند.
شعار سال: سیدعباس صالحی روز شنبه در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانون‌های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار داشت: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: یک نگاه علمی کمک می‌کند که موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت‌ها را به پیش ببریم.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود از دیگر رویکرد‌های ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه‌ها و هم معماری کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است.
 
بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها داریم

صالحی یادآور شد: در برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود ۳۰۰ هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از ۴ میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای حضور داشتند.

وی گفت: در کنار باشگاه حقیقی، باشگاه مجازی نیز فرصت جدیدی بوده که امسال در شرایط کرونا فرصت جدی تری برای فعالیت پیدا کرده است.

وزیر ارشاد یادآور شد: تلاش ما این است که کتابخانه را به یک محیط اجتماعی و یک فضای اجتماعی سازی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است گفت: در این راستا جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه یافته و بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها داریم.

کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال انتظار امروز در شهر یزد اقتتاح شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۲۵۳۶۱۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
وزارت ارشاد تا الان هرکاری کرده در زمینه هنری به غیر از کار علمی این نظر متخصصین حوزه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین