پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اگر فدراسیون فوتبال در اجرای قانون کوتاه نیاید، باشگاه های ایرانی در هنگام عقد قرارداد بازیکنان و مربیان نسبت به تسویه حساب آن ملزم خواهند شد و خودشان را به بی خیالی نمی زنند.
شعار سال: پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران از دوم اسفند باز شده، اما این موضوع به معنی مجاز بودن همه تیم‌ها برای ثبت خرید‌های جدیدشان نیست.  در واقع کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال که قانون گذار و مجری نقل و انتقالات در ایران است، به علت بی توجهی تیم‌ها به دیون و احکام قطعی صادر شده از این کمیته طی سالیان گذشته، پنجره نقل و انتقالات زمستان برخی از تیم‌ها را بسته است.

اولین تیمی که از این وضعیت شاکی شد پرسپولیس بود. سرخپوشان پایتخت امیدوار بودند با پرداخت بدهی ماریو بودیمیر و رفع محرومیت بین المللی خود از جذب بازیکن، مهدی ترابی را به تیمشان اضافه کنند، اما زمزمه‌های محرومیت پرسپولیس از داخل ایران با اظهارات وکیل سوشا مکانی، دروازه بان اسبق سرخپوشان آغاز شد.

جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری، مدیران پرسپولیس برای حل این مشکل به کمیته تعیین وضعیت مراجعه کردند، اما با خبر شوکه کننده‌ای مواجه شدند. در حالی که پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند در دیدار با صنعت نفت آبادان از مهدی ترابی استفاده کنند، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید پرسپولیس چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهکار است. به هرترتیبی بود پنجره پرسپولیس باز شد هرچند که چندی از بازیکنان معترض هستند که چرا این اتفاق رخ داده است.

این موضوع با اعتراض پرسپولیسی‌ها مواجه شده که چرا قانون فقط برای آن‌ها اجرا شده است، اما حمید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید به جز پرسپولیس باشگاه‌های دیگری مانند استقلال هم بدهکار هستند و باید دیون خود را تسویه حساب یا استمهال کنند: «به صورت مثال پنجره نقل و انتقلاتی تراکتور و ماشین سازی بسته بود، اما برای پرداخت این بدهی اقدام کردند و مستندات را در اختیار ما قرار دادند. اکنون پنجره نقل و انقالاتی استقلال  هم بسته است و باید بدهی هایش را تعیین تکلیف کند. این موضوع تنها به پرسپولیس اختصاص ندارد.»

الزام فدراسیون فوتبال به تیم‌های باشگاهی برای رسیدگی به بدهی‌های معوقه خود از سالیان گذشته، اتفاقی است که باید زودتر از این‌ها در فوتبال ایران اتفاق می‌افتاد. در نتیجه سال‌ها بی توجهی به این موضوع، بدهی انباشته شده تیم‌ها از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون به مبلغ فزاینده‌ای رسیده و هیچ کس هم متوجه این موضوع نیست.

اگر فدراسیون فوتبال در این مقطع مانند تمام سال‌های گذشته در اجرای قانون کوتاه نیاید، دیر نیست که باشگاه‌های ایرانی در هنگام عقد قرارداد بازیکنان، نسبت به تسویه حساب آن ملزم خواهند شد و خودشان را به بی خیالی نمی‌زنند. چه اشکالی دارد یک بار هم که شده تیم‌ها به جای خرید یک بازیکن ۱۰ میلیاردی، این مبالغ را صرف بدهی‌های معوقه خود به طلبکاران داخلی خود کنند تا رفته رفته بساط بدهی‌های انباشته شده جمع شود.

هر چند قرارداد‌های بازیکنان و مربیان در ایران به شکل سرسام آوری افزایش یافته است، اما این مشکل متوجه باشگاه‌ها است که تن به چنین قرارداد‌هایی می‌دهند و در هنگام پرداخت شانه خالی می‌کنند و در نتیجه زمینه بدهکاری و ورشکستگی تیم‌ها به علت قرارداد‌های غیر اصولی باز خواهد شد.

با توجه به مشکلات موجود در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که عمدتا مربوط به بدهی‌های معوقه تیم‌ها است، این الزام احساس می‌شود که یک بار برای همیشه فدراسیون فوتبال جلوی قانون گریزی را بگیرد و در آینده موجب آبرو ریزی فوتبال ایران نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۰۰۰۹۱، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
فدراسيون روي تيم ها و قراردادهاشون به خصوص از نوع خارجي بايد نظارت هاش رو بيشتر كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین