پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
وحدت با بیان اینکه هر استارت‌آپی که بتواند ۲۰ درصد سرمایه بخش غیردولتی را جذب کند، صندوق باقی سرمایه‌گذاری را نیز برای آن‌ها تامین می‌کند، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۵ استارت‌آپ به طور کامل جذب سرمایه کرده‌اند و ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است.
شعار سال: علی وحدت امروز در حاشیه بیستمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی با رویکرد نانو فناوری در جمع خبرنگاران افزود: رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی به شکلی طراحی شده که شرکت‌های تازه متولد شده که محصولات یا خدمات جذابی طراحی کرده‌اند، اما توانایی مالی کافی یا رشدیافتگی کافی برای دریافت وام را ندارند، در آن شرکت می‌کنند تا سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های استارت‌آپی یادآور شد: اگر شرکت یا بخش غیردولتی ۲۰ درصد هزینه‌ها را تامین کند، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بخش دولتی ۸۰ درصد هزینه را تقبل خواهد کرد.

وحدت، عدم مداخله مستقیم و تزریق پول را عامل تحریک‌کننده برای سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: این اقدام کاری است که دولت‌ها در تمام کشور‌های جهان انجام می‌دهند؛ چراکه این امر رشدیافته‌ترین مدل تامین مالی برای شرکت‌های نوپاست که در حال اجرایی شدن در کشور است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۰ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شده است و ۱۲۵ استارت‌آپ تاکنون در آن شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر رویداد دوشنبه‌های استارت آپی بر روی موضوع خاصی متمرکز شده است، یادآور شد: در هر رویداد ۱۰ استارت‌آپ فعال در آن حوزه شرکت می‌کنند و نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرمایه‌گذار بخش غیردولتی نیز دعوت می‌شوند، این روند در ایام کرونا به شکل مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هر استارت‌آپی که بتواند ۲۰ درصد سرمایه بخش غیردولتی را جذب کند، صندوق باقی سرمایه‌گذاری را نیز برای آن‌ها تامین می‌کند. تاکنون نزدیک به ۲۵ استارت‌آپ به طور کامل جذب سرمایه کرده‌اند و ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است.

وحدت ابراز امیدواری کرد که فرهنگ این نوع سرمایه‌گذاری در کشور توسعه پیدا کند و ادامه داد: عاملین مجاز برای سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند و از یک ماه پیش نیز شتاب‌دهنده‌ها نیز به این عاملین اضافه شده‌اند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۲۱۸۱۳۸۱۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
بعيد ميدونم با اين وجود باز هم اميدواري در دل جوانان ما ريشه بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین