پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۳۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
از ۲۴ سال قبل تاکنون میانگین نرخ تورم جهان تک رقمی شده، اما در ایران این نرخ هم‌اکنون به بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ تاکنون رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل نرخ تورم ۳۶ درصد باشد.
شعار سال : از ۲۴ سال قبل تاکنون میانگین نرخ تورم جهان تک رقمی شده، اما در ایران این نرخ هم‌اکنون به بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ تاکنون رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل نرخ تورم ۳۶ درصد باشد.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پژوهشی نوشته است: انتظار می‌رود در پایان سال ۱۳۹۹ حداقل نرخ تورم، ۳۶ درصد باشد که بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ تاکنون است. این رقم با نرخ تورم هدف ۲۴ درصدی بانک مرکزی (رقم آستانه بالا) فاصله زیادی دارد.

طبق این گزارش، به‌رغم استمرار تورم بالا در ایران، از سال ۱۹۹۶ (۲۴ سال قبل) به بعد، میانگین نرخ تورم جهان و همچنین از سال ۲۰۰۰ به بعد میانگین تورم اقتصاد‌های در حال توسعه و نوظهور، تک رقمی شد و در سال ۲۰۲۰ متوسط نرخ تورم جهان و گروه اقتصاد‌های در حال توسعه و نوظهور به ۳٫۲ درصد رسید.

نرخ تورم جهان تک رقمی شده، اما در ایران به بالاترین رقم رسید

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز ، تاریخ انتشار 23 اسفند ۹۹ ، کد خبر : 521336 ، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین