پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری رشت از بسته‌های تشویقی برای مالکان بنا‌های تاریخی خبر داد.
شعار سال: میثم حرفت خواه گفت: بسته‌های تشویقی به منظور احیا و مرمت خانه‌های تاریخی شهر رشت و همچنین بسته‌های تشویقی برای سازندگانی که معماری بومی را در احداث بنا رعایت نمایند، تهیه و به تصویب شورای شهر رشت رسیده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: طبق مصوبه (ش/۹۸/۳۹۱) شورای شهر رشت، مورخ (۲۶/۲/۱۳۹۸) به منظور جلب مشارکت‌های عمومی و در راستای تشویق به بسط و گسترش معماری بومی، احیا و بهسازی ساختمان‌های تاریخی و دارای ارزش فرهنگی و میراثی، مالکان تمامی خانه‌های تاریخی- که واجد ارزش میراثی هستند برای احیا و مرمت بنای خود مشمول بسته‌های تشویقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: طبق بند ۶ این مصوبه، به منظور حمایت از سرمایه گذارانی که قصد حفظ، احیا و تغییرکاربری اقتصادی بنای تاریخی دارند، کل عوارض صدور پروانه (تعمیرات، کسب و عوارض موضوع ماده ۴۲ دفترچه عوارض شهرداری) مشمول ۱۰۰درصد تشویق خواهد شد و در صورت بازسازی ملک با حفظ اصالت و ویژگی‌های تاریخی، بسته تشویقی جداگانه‌ای برای تصویب به شورای شهر رشت ارایه می‌شود.

حرفت خواه، از حذف صنفی کسب و پیشه و عوارض پسماند بنا‌های تاریخی مرمت شده خبر داد و افزود: درصورتی که یک بنای تاریخی مرمت شده و با توجیه اقتصادی، کسب و پیشه جدید یافته است، می‌تواند از بسته‌های تشویقی پسماند و کسب و پیشه استفاده نماید. طبق این مصوبه، عوارض سالانه پسماند و عوارض صنفی و عوارض موضوع ماده ۴۲ دفترچه عوارض این بناها، تازمانیکه عملکرد بنای مرمت شده، مبتنی بر اهداف برنامه بازآفرینی اقتصادی شهر باشد، مشمول ۱۰۰درصد تشویق خواهد شد.

حرفت خواه، پیرامون حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احیا و مرمت خانه‌های تاریخی هم گفت: درصورتی که یک بنای تاریخی مرمت و مثلا تغییرکاربری به اقامتگاه سنتی و یا واحد پذیرایی شده اند، تا زمانیکه فعالیت این بنا‌ها مبتنی بر اهداف برنامه بازآفرینی اقتصادی شهر باشد، بهره برداران این بنا‌ها می‌توانند هرساله از بسته تشویقی برای تبلیغات محیطی آن فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.
 
بسته‌های تشویقی برای مالکان بنا‌های تاریخی

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، یادآور شد: ۵۰بنای تاریخی توسط حوزه بازآفرینی شناسایی شده و در همین راستا به شورای شهر فرستاده شده است. درصورتی که ملکی خارج از این لیست باشد، می‌تواند با مراجعه به حوزه بازآفرینی سازمان نسبت به تعرفه ملک خود و استفاده از بسته‌های تشویقی با ارسال لایحه به شورای شهر رشت بهره‌مند گردد.

حرفت خواه همچنین گفت: مالکانی که قصد نوسازی یک بنا را دارند و از الگوی مصوب و مورد تایید شهرداری رشت در معماری داخلی، طرح نما و محوطه ساختمان تحت احداث، متناسب با الگوی معماری بومی باشد، مشمول ۱۰درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی (شامل احداث، پذیره و مازاد بر تراکم) خواهند شد. ضمن آنکه از پرداخت عوارض پسماند طی ۳سال و از پرداخت عوارض صنفی نیز طی همین سنوات معاف می‌شوند.

میثم حرفت خواه، ضمن تقدیر از مالکان خانه‌های تاریخی امیر و زهرا در محله ساغریسازان، خانه خسروآبادی در محله خواهر امام و خانه نصرت رحمانی در محله پیرسرا، یادآور شد: حوزه بازآفرینی علاوه بر تسریع در مکاتبات اداری و صدور پروانه برای این بناها، تلاش نموده تا از دیگر امکانات سازمان عمران از جمله بخش ماشین آلات برای تخلیه و حمل نخاله‌های ساختمانی به این مالکان کمک نماید.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
رشت هم در زمينه ابنيه تاريخي واقعا يد طولايي داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین