پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
ریاست جمهوری افغانستان وزیر کشور را برکنار و فرمانده ستاد مشترک ارتش را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد.

شعار سال: محمد اشرف غنی در دو فرمان جداگانه، «حیات الله حیات» استاندار سابق قندهار را به عنوان وزیر جدید کشور افغانستان به جای «مسعود اندرابی» تعیین کرد، هرچند در این فرمان به برکناری اندرابی از سمت وزیر کشور افغانستان و علت آن به صورت صریح اشاره نشده است.

مسعود اندرابی چندماه قبل از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفته بود.

همچنین اشرف غنی در فرمانی دیگر، محمدیاسین ضیا رییس ستاد ارتش را بهبودی وضعیت جسمی اسدالله خالد (وزیر فعلی دفاع) به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرده است.

یاسین ضیا همزمان به عنوان رییس ستاد ارتش نیز انجام وظیفه خواهد کرد.

شورای امنیت ملی اعلام کرده است که براساس حکم ریاست جمهوری و پیشنهاد وزارت کشور، محمدایوب سالنگی به عنوان معاون اول وزارت کشور تعیین شده است.

شورای امنیت ملی گفته است که این تغییرات با هدف ایجاد اصلاحات لازم در رهبری بخش‌های امنیتی، بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم و اجرای بهتر برنامه خودکفایی تا سال امنیتی تا سال دو هزار بیست وچهارمیلادی صورت گرفته است.

طبق اعلام شورای امنیت ملی، مسولان جدید در قدم نخست اقدامات سریعی را در خصوص بهبود وضعیت امنیتی، اجرای قانون و مبارزه با جرایم انجام خواهند داد.

این تغییرات همزمان با تشدید جنگ در افغانستان و آمادگی‌ها برای فصل جدید جنگ در افغانستان صورت می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۹۹، کد خبر: ۸۱۳۰۰۸، www.irinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین