پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۳۴۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی از تلاش برای اعطای وام ۴ درصد سود به جای ۱۸ درصد به کارفرمایان خبر داد تا کارگران و کارفرمایان دچار خسارت نشوند.
شعار سال: ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراض کارفرمایان در دریافت وام ۱۸ درصد سود برای پرداخت حقوق کارگران گفت: تأکید مجلس بر نزدیک شدن حقوق کارگران به تورم است. با توجه به نشست‌های سه جانبه شورای عالی کار با حضور کارگر، کارفرما و نماینده دولت، تلاش نمایندگان بر این است که همزمان نه حقوق کارگران کم شود و نه کارفرمایان ورشکسته شوند. در نتیجه ضمن افزایش حقوق کارگران با رشد تورم، با سرمایه گذاران و کارفرمایان همفکری شود و علاوه بر مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای یا اعطای زمین رایگان و کم کردن بهای مصرفی آب و...، وام‌‎های ۴ درصد به جای ۱۸ درصد سود به کارفرمایان کمک کند.
 
کارگران نباید تعدیل شوند

وی با تأکید بر اینکه کارگران نباید تعدیل شوند، افزود: پس از شیوع کرونا هجمه گسترده‌ای در بخش خدمات و اشتغال‌زایی کشور اتفاق افتاد. ما با توجه به تورم‌های ماهانه یا هفتگی در کشور، از حدود ۶ یا ۷ ماه پیش در پی این بودیم که درباره حقوق کارگران دو مرحله‌ای و هر ۶ ماه یکبار تصمیم بگیریم، البته فشار‌هایی به مسئولان و وزیر مربوط وارد کردیم آوردیم که به دلیل نبود منابع مالی، موفق نشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کارفرما‌ها تحت فشار قرار گرفتند و وام ۱۸ درصد را کارفرمایان اولاً مناسب نمی‌دانند، تصریح کرد: وام کرونا هم با سود ۱۱ درصد است، اما برای ادامه کار، اعطای وام ۴درصد مد نظرمان است و آن را پیگیری خواهیم کرد تا کارگر و کارفرما به مشکل بر نخورند و وزیر کار و سازمان تأمین اجتماعی در این مسیر اقدام کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۷۶۸۹۰۱۲، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
0
این وام ها بدتر کارفرمایان رو در دریای تورم ایران غرق میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین