پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
صد‌ها کوبایی روز یکشنبه با یک کاروان رنگارنگ اتومبیل، موتور سیکلت و دوچرخه در خیابان‌های هاوانا حضور یافتند و خواستار لغو تحریم‌های ۶۰ ساله ایالات متحده علیه این کشور شدند.
شعار سال: این کاروان بخشی از اعتراضات آخر هفته و کاروان‌های کوچک در بیش از ۵۰ شهر جهان از جمله در ایالات متحده بود که توسط مقامات محلی به امید تأثیرگذاری بر دولت بایدن برای تغییر سیاست‌های ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. معترضان در اعتراضات خیابانی در هنگام عبور از ساختمان سفارت آمریکا با اهتراز پرچم کوبا شعار مرگ بر محاصره سر دادند.
 
تشدید تحریم‌های تجاری

فلیکس مویا یکی از معترضان گفت: ما برای پایان محاصره، برای پایان تحریم‌ها اینجا هستیم. دولت دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده در طول چهار سال ریاست جمهوری بیش از ۲۰۰ اقدام برای تشدید تحریم‌های تجاری چندین دهه گذشته علیه کوبا انجام داد.

جو بایدن بایدن رییس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ قول داد که سیاست‌های ترامپ که به مردم کوبا آسیب رسانده و هیچ کاری برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر انجام نداده است را تغییر دهد.

به نوشته رویترز، دولت بایدن مدعی است که در حال بررسی سیاست‌های ایالات متحده در مورد کوبا است، اما هنوز مشخص نکرده که چه اقدامی انجام خواهد داد و همچنین این‌که آیا بایدن به طور کامل به تنش زدایی تاریخی بین واشنگتن و هاوانا که توسط باراک اوباما رئیس جمهور سابق دموکرات صورت گرفت، بازخواهد گشت یا خیر؟

برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا عالی‌ترین مقام حاضر در اعتراض و عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست به رسانه‌ها گفت: ما خواهان پایان محاصره هستیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۷۷۱۲۱، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین