پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون که در کارنامه اش آثار ارزشمندی، چون «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند»، «بچگیتو فراموش نکن»، «مارمولک» دیده می‌شود با شروع سال جدید در خصوص فعالیت حرفه‌ای و هنری اش و به بهانه نوروز ۱۴۰۰ با برنا به گفتگو پرداخت.
شعار سال: مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون با ورود به سال جدید یک آسیب شناسی مفصلی در خصوص وضعیت بد هنر که از طریق کرونا بر جامعه تحمیل شد داشت و با نگاهی بر وضعیت هنر، سینما، تئاتر و تلویزیون در سالی که گذشت با خبرگزاری برنا گفت و گوی کوتاهی کرد که به شرح زیر است.

مائده طهماسبی در خصوص اینکه سال ۹۹ را به لحاظ حرفه‌ای چطور گذرانده است و شکل و شمایل کیفیتی کار در سال پشت سر گذاشته شده چگونه بوده است؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در بهمن ماه ۹۸ همزمان با حضور در یک سریال ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و زندگی ما با قرنطینه سفت و سخت وارد سال ۹۹ شد و زندگی مدرن با کرونا تا تیرماه ادامه یافت و ما به صورت کامل در قرنطینه ماندگار شدیم. البته در تیرماه به دلیل اینکه سال گذشته با پروژه‌ای برای سریالی به نام «برف بی صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی قرارداد بسته بودم در سه ماه تابستان این سریال را تکمیل کردم.

او ادامه داد: در فصل پاییز به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی، تئاتر و سینما پروژه‌های زیادی شروع به فعالیت کردند. این پروژه‌ها هم در شبکه‌های مختلف صدا و سیما و هم در شبکه‌های نمایش خانگی از مهرماه تولیدات بسیار زیادی را شروع کردند و در حال حاضر نیز در حال پخش هستند.

این بازیگر در این باره که چه پیش بینی از حرفه خود در آینده و سال جدید خواهد داشت و اینکه چه وضعیتی قرار است برایش به وجود بیاید بیان کرد: من پیش بینی در این باره ندارم چرا که اصلا احتیاجی به پیش بینی نیست و اتفاقات به خودی خود در حال رخ دادن هستند در واقع حدود ۲۰ الی ۳۰ پروژه برای عید و ماه رمضان شروع به فعالیت کرده اند و در کنار آن شبکه‌های نمایش خانگی در حال تولید آثار هستند حتی در طی سال گذشته بسیاری از نویسنده‌ها فیلمنامه نوشته اند و مقدار زیادی نمایش نامه و فیلمنامه برای تولید اثر در دست دارند و سال ۱۴۰۰ مردم با موجی از آثار جدید مواجه خواهند شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه آیا کرونا علاوه بر ضرر زدن وجه مثبتی داشته است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله، کرونا حدود یک سال سرتاسر ضرر زده است، اما در حال حاضر رونق کاری به وجود آمده است.

او در این باره که ما در ۸ سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبتی داشته ایم یا خیر؟ تصریح کرد: بله نسبت به قبل رشد بسیار مثبتی داشته ایم.

مائده طهماسبی در این خصوص که مشغول به چه کاری است بیان کرد: چند قرارداد کاری بسته ام که از بهمن ماه شروع به بازی می‌کنم.

این بازیگر با اشاره به اینکه چه پیشنهادی برای وضعیت فعلی تئاتر دارد اظهار کرد: من پیشنهادی ندارم چرا که تئاتر تعطیل است و تا زمانی که کرونا کاملا ریشه کن نشود وضعیت و حال تئاتر قاعدتا خوب نیست. تئاتر همواره به تماشاچیان متکی است و تا زمانی که قرنطینه وجود دارد تئاتر و سینما مشکل خواهند داشت.

او افزود: تله تئاتر همیشه بوده و هست و خواهد بود به هر حال اصلا بد نیست که به صورت آنلاین و زنده ما شاهد وجود تله تئاتر در فضای مجازی، تلویزیون و رسانه ملی باشیم.

طهماسبی با اشاره به این سوال که با توجه به کرونا آیا پیشنهاد کاری خود را رد کرده اید یا خیر؟ و اینکه آیا به آقای آییش سفارش نکرده اید کمتر کار کنند خاطرنشان کرد: به علت کرونا تا حدودی کار خود را تعطیل کردیم، اما در حال حاضر ورود ما به پروژه‌ها بستگی به این دارد که از لحاظ ایمنی و رعایت اصول بهداشتی چقدر به آن‌ها اطمینان داریم. در این مسئله سعی می‌کنیم دقت بیشتری داشته باشیم.

مائده طهماسبی در پایان و به عنوان کلام آخر در خصوص آرزو‌های خود گفت: من آرزویی ندارم چرا که در تمام این سال‌ها هیچ کدام از آرزو هایمان به ثمر ننشست و در حال حاضر نیز دنیا در حال وارونه شدن است و آرزویی وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۱۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۴۵۰۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین