پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۷۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
به گزارش رویترز، یکی از تجار چینی نفت در شاندونگ، پایین بودن قیمت ۶ تا ۷ دلاری نفت ایران به نسبت چین را یکی از عوامل جذاب برای گرایش خریداران به نفت ایران می‌داند.
شعار سال: به نقل از رویترز، رکورد واردات نفت چین از ایران باعث کاهش درخواست این کشور برای خرید نفت از رقبای ایران مانند برزیل، آنگولا و روسیه شده و همین مسئله باعث شده که بازار‌های نفتی این کشور‌ها به سمت اروپا و هند تغییر یابد.

صادرات نفت ایران به چین از اواخر ۲۰۱۹ و به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا کاهش یافت، اما از اواخر سال گذشته میلادی و پس از افزایش قیمت به بالای ۶۰ دلار و پیش بینی احتمال رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران رو به افزایش گذاشت.

به گزارش ریفینیتو اویل ریسرچ، چین بین ماه نوامبر و مارس روزانه ۵۵۷ هزار بشکه نفت ایران را دریافت کرده که این میزان برابر با سطح فروش نفت ایران پیش از اعمال تحریم‌های ترامپ علیه تهران در سال ۲۰۱۹ است.

اغلب نفت ایران وارد بندر شاندونگ شده که هاب چین برای پالایشگاه‌های مستقل به شمار می‌رود. یکی از تجار چینی نفت در شاندونگ پایین بودن قیمت ۶ تا ۷ دلاری نفت ایران به نسبت چین را یکی از عوامل جذاب برای گرایش خریداران به نفت ایران می‌داند. یک تاجر دیگر دراین باره گفت که تامین کنندگان نفت از آمریکای جنوبی تا غرب افریقا و دریای شمال باتوجه به کاهش تقاضای چین به دنبال یافتن بازار‌های جدیدی هستند.

به نظر می‌رسد برزیل و آنگولا بیشترین ضرر را از این موضوع داشته‌اند. صادرات نفت از برزیل به چین که در سال گذشته با سبقت از آنگولا به چهارمین تامین کننده نفت چین تبدیل شد به لطف قیمت‌های جذاب در ماه ژانویه و فوریه در مقایسه با سال قبل ۳۶ درصد کاهش یافت.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۲۶۶۵۸، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
0
بالاخره از قدیم گفتن ماه پشت ابر نمیمونه یواش یواش گند بقیه هم درمیاد 25 سال فروش نفتتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین