پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که پاسخ ما باید به اسراییل سنگین باشد گفت: اگر کاری قرار است انجام و پاسخی داده شود در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.
شعار سال: عماد آبشناس با اشاره به حمله به تاسیسات نطنز اظهارکرد: با توجه به این که هنوز شخصی که این عمل مجرمانه را انجام داده بازداشت نشده باید صبر کنیم تا تحقیقات انجام شود و به طور مشخص دریابیم چه کسی و کشوری پشت این ماجرا قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است چند تشکیلات باشد.

وی تصریح کرد: البته اسراییل به دلیل این که نتانیاهو برای تقویت موضع سیاسی داخلی خودش نیاز به چنین اقداماتی دارد به طور غیر مستقیم این جریان را به عهده گرفته، اما به این معنا نیست که فقط اسراییل پشت این قضیه باشد چه بسا ممکن است گروه‌ها و یا برخی از کشور‌های دیگر هم پشت این ماجرا باشند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین اظهار کرد: معتقدم هر اتفاقی که در ایران پیش می‌آید و یا هر بلایی سر ملت ایران می‌آید اسراییلی‌ها در آن نقش دارند. محال است اتفاقی رخ دهد و اسراییل نقشی نداشته باشد.

آبشناس با بیان این که ایران قطعا به این اقدامات پاسخ می‌دهد بیان کرد: اگر کاری قرار است انجام شود باید پاسخ در سرزمین‌های اشغال باشد اسراییلی‌ها باید منتظر باشند یک مرکز هسته ای، تاسیسات زیر بنایی و یا حتی نیروگاه دمونا مورد هدف قرار گیرد در واقع اهداف زیادی وجود دارد که می‌تواند هدف انتقام ایران باشد.

وی افزود: روز گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر این که در داخل خاک عراق دفتری مربوط به موساد به طور کلی نابود شده و یکسری افراد در آنجا به درک واصل شدند که احتمال دارد آن‌ها پشت این ماجرا باشند.
 
مجامع بین المللی تحت اختیار آمریکا و یا رژیم صهیونیستی هستند 

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص پیگیری حقوقی اتفاق رخ داده اظهار کرد: از نظر حقوقی این مساله قابلیت پیگیری دارد، اما سوابق نشان داده که مجامع بین المللی تحت اختیار آمریکا و یا رژیم صهیونیستی هستند تا الان پیش نیامده که بخواهند در این گونه موارد اقدامی انجام دهند. همان طور که دیدیم اسراییلی‌ها علنا نیروگاه اتمی تموز در عراق را از بین بردند، اما هیچ واکنشی از سوی مجمع بین المللی صورت نگرفت. آنهاحتی پایگاه سازمان ملل را با بمب‌های فسفری و اورانیوم ضعیف شده آن هم جایی که مردم پناه گرفته بودند مورد هدف قرار دادند، اما سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نداد نباید در این موارد برای مجامع بین المللی اعتباری قائل شد.

آبشناس خاطر نشان کرد: جهان به جنگلی تبدیل شده که هر کسی حق خودش را می‌گیرد اگر ایران به این اقدامات اسراییل پاسخ نشان ندهد آن‌ها جری‌تر می‌شوند باید پاسخ ما سنگین باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۱۲۵۱۴۴۹۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
پاسخ ایران به خرابکاری نطنز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین