پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین ۴۰ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: ۴۶ قاضی در این شعب ویژه به پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کنند.
شعار سال: مسعود ستایشی افزود: تعیین ۴۰ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران، مشتمل بر مراجعی از جمله تجدیدنظر، کیفری یک، کیفری دو، شعب دادگاه‌های عمومی بخش و دادسرا‌های شهرستان‌های تابعه استان تهران است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: رمز موفقیت، سربلندی، قدرت، استحکام و اقتدار ما در حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات است و این امر با رضایتمندی آحاد جامعه محقق خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۲۴ فروردین در نشست خبری در مورد اقدامات دستگاه قضایی در فرایند انتخابات گفت: در برگزاری فرایند انتخابات ماموریت‌هایی برای دستگاه قضایی در چارچوب قوانین در نظر گرفته شده است. جلوگیری از وقوع جرم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همچنین پاسخگویی به استعلام‌های داوطلبان انتخابات از جمله این موضوعات است.

وی ادامه داد: در هجدهم بهمن سال گذشته پیش از آغاز فرایند انتخابات با دستور ریاست قوه قضاییه در مرکز و استان‌ها و شهرستان ها، ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و همه این ستاد‌ها در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور فعال هستند.

اسماعیلی افزود: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات احتمالی تشکیل و مشخص شده است که در صورت تشکیل پرونده در کدام شعب رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: در دادستانی کل کشور ستاد پاسخگویی به استعلام‌ها و سوابق نامزد‌ها تشکیل شده و طبق آخرین آمار تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار استعلام در مورد داوطلبان انتخابات اعم از شوراها، میان دوره‌ای مجلس و میان دوره مجلس خبرگان انجام شده و این ستاد ظرف زمان مقرر پاسخ‌ها را اعلام خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: توصیه ما به همه نامزدان انتخابات، ستاد‌ها و هواداران نامزد‌ها این است که در فرایند انتخابات خود را ملزم به اجرای قانون بدانند و از مقررات مربوطه تخطی نکنند.

انتخابات سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
به نظرم هم کمترین مشارکت رو داریم هم کمترین تخلفات انتخاباتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین