پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
بیانیه پایانی چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور بر محورهایی همچون لزوم تصویب قانون مالکیت فکری، ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیئت علمی و تشکیل واحدهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر تأکید داشت.

شعارسال: بیانیه پایانی چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در حضور وزیر کشور در دانشگاه خاتم قرائت شد.

ناصر پرتوی، دبیر انجمن حسابداری ایران ضمن تشریح این بیانیه گفت: با توجه به گسترش کمی دانشگاه‌ها هم از بعد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و هم تأسیس دانشگاه‌های جدید، حرکت در راستای بازطراحی ساختاری با هدف توسعه کیفی با محوریت توجه به نیازهای کشور در افق‌های علمی ترسیم شده پیش رو از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: لازم است حرکت به سمت اصلاح ساختار فعلی جذب دانشجو با سیاست‌های محوری کیفی‌سازی در نظام آموزش عالی توسط نهادهای قانونگذار و دولت مورد تأکید بیش از پیش باشد.

پرتوی ادامه داد: خیل عظیم رو به گسترش فارغ‌التحصیلان جویای شغل در کنار عطش کارفرمایان صنایع مختلف کشور به جذب نیروهای متناسب با نیاز، تعامل عملی و مبتنی بر نیاز جدی‌تر دانشگاه و صنعت را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

دبیر انجمن حسابداری ایران با تأکید بر اینکه ضروری است با هدف توجه بیشتر به بازار کار رشته‌های تحصیلی و واحدهای درسی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند، گفت: ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیئت علمی از تمرکز صرف در مقالات ISI به سایر شاخص‌های متناسب کیفی و کمی ارزشیابی مورد تأکید است.

پرتوی گفت: در راستای تجانس اهداف و بهره‌مندی از هم‌افزایی انجمن‌ها پیشنهاد می‌شود کارگروه‌های مالیاتی، بیمه، مالی و حسابداری و ثبت شرکت‌ها و نظایر آن‌ها با تمرکز بر آسیب‌شناسی مسائل مبتلا به کلیه انجمن‌های علمی و به شناسایی راه‌های برون‌رفت از موانع برون‌رفت تشکیل شوند.

وی ادامه داد: به جهت تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه پیشنهاد می‌شود از طریق انعقاد تفاهمنامه‌ای مابین وزارت علوم و وزارت صنعت انجمن فعال در هر رشته محور گام‌های اجرایی این مهم شوند.

دبیر انجمن حسابداری ایران اضافه کرد: با هدف تمرکز کانونی فعالیت‌ها از وزیر کشور و وزیر علوم درخواست می‌شود زمینه تشکیل خانه انجمن‌های کشور یا پارلمان علمی کشور اعم از انجمن‌های دارای مجوز از وزارت کشور و وزارت علوم فراهم شود.

وی اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی عمومی و آشنایی دانشگاهیان و پژوهشگران با فعالیت‌های توسعه‌ای علم و فناوری با هدف جهت‌دهی تربیت نسل‌های آتی مبتنی بر نیاز جامعه شایسته است ضمن تعامل نزدیک با رسانه ملی برنامه مستمر هفتگی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

پرتوی با تأکید بر اینکه از دولت انتظار می‌رود گام‌های سریع‌تری برای تحقق مهم‌ترین بند از سیاست کلی علم و فناوری مبتنی بر تأمین بودجه ۴ درصدی تحقیق و توسعه کشور بردارد گفت: با توجه به عدم تحقق هدف‌های اشتغال و کارآفرینی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور از دولت درخواست می‌شود سیاست‌های کلی مربوط به اشتغال و کارآفرینی را در برنامه‌های توسعه آتی کشور مصرانه به اجرا بگذارد.

دبیر انجمن حسابداری ایران با بیان اینکه استمرار برگزاری این همایش در سال‌های آتی با همت شورای انجمن‌های علمی مورد تأکید است افزود: تشکیل واحدهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و اتخاذ سیاست‌های حمایتی مالی توسط دولت ضروری است. همچنین تصویب قانون مالکیت فکری در جهت حمایت از کارآفرینان و مخترعان باید در دستور کار قرار گیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات خبرگزاري ايسنا، تاريخ انتشار 3 آبان 95، كدخبر: 95080302411، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین