پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
اکنون روحانی می بیند که دوره ریاستش بر قوه مجریه به سراشیبی رسیده و تنها 7 ماه مانده تا پایان دولت تدبیر و امید و نه تنها دولت هیچ باری از دوش مردم بر نداشته که هر روز به بهانه ای، دستش در جیب مردم است.

شعارسال: عمده انتقاداتی که پس از تغییر سه وزیر به روحانی شد این بود که این برکناری یا استعفاهای نمایشی نه تنها تاثیری بر مشکلات اساسی کشور نداشته که در برخی موارد (استعفای فانی) سرپوشی بر فساد دیگری (صندوق ذخیره فرهنگیان!) بوده که ابعاد آن منتشر نشود چه اینکه بحث استیضاح وی روزهای قبل از برکناری او در مجلس در جریان بود؛ اما حسن روحانی روز گذشته در همایش روز ملی روستا و عشایر که در سالن اجلاس سران برگزار شد در خصوص تغییرات پیش آمده در کابینه گفت: «اگر دولت برای ثبات وزیر عوض نکند، روزنامه ‌ها و سایت‌ های بداخلاق می ‌گویند چرا دولت این وزرا را عوض نمی ‌کند، می‌رود تغییر ایجاد کند، همان بداخلاق ‌ها می ‌گویند چرا عوض می‌ کند؟ «برادر عزیز من، هدف کشور توسعه و تعالی است.» وی در ادامه هدف از تغییرات صورت گرفته در کابینه را چنین بیان کرد: «هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است؛ در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر است و گاهی نیز نیاز به تغییر است.» حقیقتا اگر هدف کشور توسعه و تعالی و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است کدام وزارتخانه‌ ها برای تغییرات در اولویت بودند؟ وزارت فرهنگ و ارشاد و جوانان و آموزش و پرورش؟ یا این تغییرات نمایش ناشیانه ترمیم کابینه بود؟

بعد از وعده حل و فصل پرونده هسته ای ایران که بررسی آن مثنوی هفتاد مَن می خواد، مهم ترین شعارهای انتخاباتی روحانی به حوزه اقتصاد و معیشت مردم مربوط می شد. دولتی که شعار می داد صدقه دادن به مردم هنر نیست و وعده داده بود با برنامه کوتاه مدت صد روزه و یک ساله، تحولی در زندگی مردم ایجاد خواهد کرد تا به جای اینکه دستشان را به سوی دولت دراز کنند، این دولت باشد که دستش را به سوی مردم دراز می کند، یا وعده می داد چنان رونق اقتصادی و درآمدهای سرشاری در اختیار مردم خواهیم گذاشت که به این 45 هزار تومان احتیاجی نباشد حالا شبهای پرداخت یارانه را مصیبت عظمی دولت می خواند.

اکنون روحانی می بیند که دوره ریاستش بر قوه مجریه به سراشیبی رسیده و تنها 7 ماه مانده تا پایان دولت تدبیر و امید و نه تنها دولت هیچ باری از دوش مردم بر نداشته که هر روز به بهانه ای، دستش در جیب مردم است. از سوی دیگر جهانگیری، معاون اول روحانی خود معترف است که دولت هنوز نتوانسته سطح رفاه مردم را به سال 90 برگرداند و سطح رفاه مردم حتی در حد سال 92 هم نیست.

با این وجود تغییراتی در کابینه تدبیر و امید اتفاق افتاده که کمترین ارتباطی با اقتصاد و معیشت مردم دارند؛ به نظر می رسید با توجه به شعارهای انتخاباتی دولت و عدم تحقق آنها وزارتخانه ‌هایی مثل صنعت و معدن یا راه و شهرسازی یا اقتصاد برای اعمال تغییرات، مورد توجه دولت باشند و موضوعات فرهنگی در حال حاضر اهمیتی فراتر از مسئله معیشت ندارد.

اما روحانی این بار نیز به جای پاسخگویی به اینکه در این 7 ماه تا پایان دولت که هدف را خدمت به جامعه و مردم عنوان کرده، قرار است این سه وزرات خانه چه باری را از دوش مردم بردارند رسانه ها را به بداخلاقی متهم کرده و باز هم فرار به جلو! آن طور که پیداست با محقق نشدن هیچ کدام از وعده های روحانی اتاق فکر دولت یازدهمی ها پروژه «همراه کردن افکار عمومی» برای کاهش رای حسن روحانی در انتخابت 96 را به شدت پیگیری می کنند حال یا از طریق تخریب رقبای احتمالی یا با دور کردن اذهان از موضوع حقوق های نجومی با دروغ املاک نجومی و این بار هم به بهانه ترمیم کابینه و در راستای کارآمدی 3 وزیر را کنار گذاشتند اما جامعه باید بداند که اگر این تغییرات جنبه کارآمدی داشت، باید در وزارت‌ خانه هایی صورت می‌گرفت که به صورت مستقیم با معیشت و رونق اقتصادی در ارتباط باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 2آبان1395، کدخبر: 580944: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین