پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
وزیر اسبق آموزش و پرورش بااشاره به اینکه اختلاسی در صندوق فرهنگیان صورت نگرفته است، گفت: برخی افراد رقم‌های درشت از بانک سرمایه وام دریافت کرده‌اند که بازپرداخت به موقع نداشتند به عنوان مثال برخی ۳۰۰ یا ۵۰۰ میلیارد وام از بانک دریافت کرده‌اند.

شعارسال: همایش همدلی تشکل‌های فرهنگیان امروز با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس و معلمان در دبیرستان شریعتی شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اتفاقات رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: اتفاقات اخیر در این صندوق مربوط به تسهیلات بانکی داده شده است یعنی اصل مسائل مربوط به بانک سرمایه است که 45 درصد سهام این بانک مربوط به فرهنگیان است.

وی افزود: برخی افراد رقم‌های درشت از بانک سرمایه وام دریافت کرده‌اند که بازپرداخت به موقع نداشتند به عنوان مثال برخی 300 یا 500 میلیارد وام از بانک دریافت کرده‌اند که آن را به موقع پرداخت نکرده‌اند و این افراد با همه بانک‌ها کار می‌کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: تسهیلات معوق بانک سرمایه در دولت قبل 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود که حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان آن مربوط به کمتر از 10 نفر است.

حاجی با اشاره به اینکه اختلاقی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد، مطرح کرد: مسائلی که در بازپرداخت رخ داده باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در رابطه دو مشکل جدی وجود دارد، گفت: برخی افراد متهم به قیمت گذاری‌هایی هستند که به صورت دقیق انجام نشده است. از سوی دیگر ضمانت‌نامه بانکی به ارزش 440 میلیارد تومان به نفع برخی افراد صادر شده است که آنها در مجموع 2 میلیون تومان هم سرمایه ندارند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: باید توجه داشت که بانک سرمایه تسهیلات اعطا شده را از محل منابع خود پرداخت می‌کرد و از پول صندوق تسهیلاتی نداده است اما بانک مرکزی به عنوان مسئول نظارت بر بانک‌ها باید در این رابطه پاسخگو باشد چرا که نظارت خوبی نداشته است.

حاجی مطرح کرد: افرادی که تاکنون در ارتباط با صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده‌اند، به جز آقای غندالی هیچ کدام سمتی در صندوق ندارند، اگر تدابیر جدی‌تری صورت می‌گرفت از مشکلاتی که در این دولت در بانک پیش آمده است، جلوگیری می‌شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 آبان 1395، کدمطلب: 1223590 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین