پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۱ هزار میلیارد تومان وام اعطا شده است که ۸ هزار میلیارد تومان آن مشکوک‌الوصول است حتی وام چندصد میلیارد تومانی به یک کارتن‌خواب داده شده است.

شعار سال: محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس امروز در پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی که در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به مطالبات کمیسیون آموزش از وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم در خصوص سند تحول به‌جد آن را دنبال کند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم سند تحول زیرنظام‌های مالی و منابع انسانی است که اگر نظام رتبه‌بندی هم اجرا شود، منوط به این دو زیرنظام است و تا زمانی که این دو عملیاتی نشود، امکان مدیریت مطلوب وجود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس بابیان اینکه سیاسی‌سازی در آموزش و پرورش سم است، گفت:‌ البته باید محیط سیاسی در آموزش و پرورش باشد اما سیاسی‌بازی و فضای سیاسی خارج از حوزه آموزش و پرورش را به درون آن وارد نکنیم.

زاهدی اضافه کرد: در سه ـ چهار سال گذشته برخی از مسئولان آموزش و پرورش به طور جدی وارد سیاسی‌کاری در این وزارتخانه شدند که این ظلم به نظام آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که افراد متعادل و وفادار به نظام و انقلاب اسلامی و شهدای فرهنگی به آموزش و پرورش آورده شود و نباید وارد حاشیه‌سازی سیاسی شوند؛ به‌طوری‌که در دوره قبل معاونت پرورشی وزیر آموزش و پرورش کاری را انجام می‌دهد که وزیر لباس پیشاهنگی به تن کند و عکس افتخاری بگیرد که این در شأن آموزش و پرورش نیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تخلفات شکل‌گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان متذکر شد: حدود 11 هزار میلیارد تومان وام داده شده است که قریب 8 هزار میلیارد تومان وام مشکوک‌الوصول است، یعنی معلوم نیست که این وام برگشت داده شود.

زاهدی عنوان کرد: دلیل این موضوع این است که ضمانت‌های لازم برای برگشت این وام‌ها وجود ندارد و بعضاً وام به کسانی داده شده است که شایستگی لازم را نداشته‌اند.

وی از اعطای وام چندصد میلیارد تومانی به یک کارتن‌خواب خبر داد و گفت: مدارک آن موجود است و به‌زودی آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس موضوع تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از مطالبات جدی ما از وزیر آموزش و پرورش بود؛ چراکه قرار بود این صندوق بخشی از مشکلات معلمان را حل کند نه‌اینکه جایی برای سوءاستفاده کلان شود.

زاهدی با اشاره به فعالیت هلدینگ‌های صندوق ذخیره فرهنگیان متذکر شد: یکی از این هلدینگ‌ها، هلدینگ پتروشیمی است که فقط سهام بوده و یا کلنگ آن را زده‌اند بدون هیچ برنامه‌ای و صدها میلیارد تومان پول بدون ریالی بازدهی رفته است و همه ضرر بوده است.

وی بابیان اینکه به وزیر آموزش و پرورش تأکید کرده‌ایم افراد باتجربه و آشنا با مدیریت را در رأس صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کنند و از افراد سیاسی استفاده نشود، گفت: متأسفانه افرادی که در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده، همه از یک جریان سیاسی خاص هستند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ضرورت استانداردسازی آزمون‌ها در آموزش و پرورش، یادآور شد: کنکور برای دانش‌آموزان بلایی بوده و استعدادکشی است، ضمن اینکه خلاقیت، نوآوری و شکوفایی ذهنی و عقلانی را از دانش‌آموزان می‌گیرد و باید آن را حذف کنیم.

زاهدی گفت:‌ وزارت آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند آزمون‌های استاندارد را طراحی کند، بلکه باید یک هماهنگی ملی در درون آموزش و پرورش در این خصوص ایجاد شود ضمن اینکه مکانیزمی را در این خصوص پیشنهاد داده‌ایم تا از فرهنگیان برای طراحی و عملیاتی کردن آزمون استاندارد استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: ما نیز ناراحت هستیم و مصلحت کشور این‌طور نبوده است که فردی 4 سال بخواهد به‌عنوان سرپرست این دانشگاه باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بازنشسته شدن جمع زیادی از فرهنگیان در سال‌های آینده،‌ افزود: برآوردها این‌طور است که ظرف 6 سال آینده حدود 400 هزار فرهنگی بازنشسته می‌شود و اگر این تعداد را 300 هزار نفر نیز در نظر بگیریم، یعنی سالی 50 هزار نفر نیروی انسانی را باید به آموزش و پرورش تزریق کنیم تا در 6 سال آینده دچار بحران نشویم.

زاهدی اضافه کرد: این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت جذب 5 تا 10 هزار نیرو نمی‌تواند پاسخگوی منابع انسانی این وزارتخانه باشد و از دولت، رئیس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور به‌عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خواست می‌کنم هرچه زودتر برنامه‌ریزی لازم را برای تخصیص ردیف استخدامی، جذب نیرو و تأمین منابع لازم برای دانشگاه فرهنگیان را انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:766415،www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین