پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از طلب 700 میلیارد تومانی این صندوق از دولت خبر داد و گفت: ارزش واقعی هلدینگ این صندوق بالای 10 هزار میلیارد تومان است.

شعارسال: شهاب‌الدین غندالی ظهر شنبه در نشست بررسی طرح‌های صندوق ذخیره فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان را با 754 هزار عضو در اواخر مهر ماه سال 92 تحویل گرفتم.

وی تصریح کرد: اعضای این صندوق در حال حاضر 890 هزار نفر است و طی این دو سال با تلاش‌هایی که صورت گرفت، 150 هزار نفر به اعضای صندوق اضافه شده‌اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: نبود سود پایدار در گذشته مهم‌ترین مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان در کشور بود و این مهم مشکلاتی را در فرایند ارائه خدمات به اعضا به وجود می‌آورد.

غندالی با بیان اینکه مبلغ وارده به صندوق ماهیانه حدود 19 هزار میلیارد تومان است، افزود: طی سال‌جاری به صورت میانگین ماهی 40 میلیارد تومان پرداختی و خروجی صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.

به گفته وی، عدم همخوانی ورودی و خروجی صندوق موجب شده بود که در بحث توسعه کمتر ورود پیدا کنیم به همین منظور حرکت به سمت توسعه با انجام اقداماتی اساسی در راستای افزایش نقدینگی صندوق را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه اجرای برخی پروژه‌ها و حرکت در بحث توسعه موجب افزایش نقدینگی صندوق و درآمدهای پایدار آن شده است، گفت: طی 2 سال گذشته هیچ پرداختی را با تاخیر انجام نداده‌ایم.

به گفته وی، صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 92 تنها 2 پتروشیمی داشت که الان به 12 عدد رسیده است که واقعا اقدام بزرگی بوده که طی این 2 سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه در گام نخست پروژه‌های جذاب در بحث سرمایه‌گذاری را با انجام یک نظرسنجی در بین متخصصین و فعالین این حوزه انجام دادیم، خاطرنشان کرد: حوزه نیروگاهی، مسکن، دارو و غیره در کنار پتروشیمی از دیگر بخش‌هایی است که با توجه به جذاب بودن در بحث سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان به در راستای توسعه سرمایه‌گذاری سنگین به آن ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ورود به این حوزه موجب شده که سرمایه 3 هزار و 200 میلیارد تومانی صندوق را طی این 2 سال به 7 هزار و 700 میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه ارزش واقعی هلدینگ صندوق فرهنگیان کشور در حال حاضر بالای 10 هزار میلیارد تومان است، گفت: برای اینکه دچار رکود نشویم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و از سوی دیگر نیز در بخش پتروشیمی زنجیره‌های ارزش مورد توجه قرار گرفته است.

غندالی افزود: این اقدامات موجب شده که با وجود مشکلات اقتصادی هیچ کدام کارخانه‌ها و واحدهای زیرمجموعه صندوق تعطیل نشود.

وی با بیان اینکه کاهش بنگاه‌داری بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری صندوق مورد توجه قرار گرفت، گفت: از سال 89 به بعد دولت علی‌رغم تکلیف هیچ منابعی را در اختیار صندوق قرار نداده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از طلب 700 میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل تزلزل مدیریتی در صندوق فرهنگیان وجود داشت، شورا مصوب کرده است که بیش از 15 درصد بنگاه داری نکنیم.

غندالی تصریح کرد: به همین منظور به سمت شرکت‌های که بورس هستند حرکت کرده‌ایم و سعی داریم بیشتر پروژه‌ها را در شرکت‌هایی که بورس هستند تجمیع کنیم.

وی در ادامه حمایت دولت را نیاز ضروری در موفقیت صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و گفت: این حمایت باید به صورت غیرمستقیم انجام گیرد و دولت بخشی از رانت‌های اقتصادی خود را که الان به برخی اشخاص یا دستگاه‌ها داده می‌شود نیز به سمت صندوق ذخیره فرهنگیان سوق دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6شهریور1395، کدخبر: 13950606001183: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین