پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در تدوین اعتبارات سالانه آموزش و پرورش تدبیر خاصی برای نیروهای خرید خدمات آموزشی نشده است.

شعار سال:  محمد بیرانوندی  در خصوص دیرکردهای پرداخت حقوق برخی نیروهای خرید خدمات آموزشی، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه رایزنی جدی داشته باشد تا بتوان در صورت وجود تاخیر در پرداخت حقوق این افراد مشکل را رفع کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره‌چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع خرید خدمات آموزشی حدود 3 سال گذشته مطرح شد اما با نقدهای کارشناسان، نمایندگان مجلس و غیره مواجه شد، اظهار کرد: بر این اساس مسئله بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی صرفا به چند منطقه محدود شد.

وی با اشاره به اینکه عرصه ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش نیاز به بازبینی دارد، تصریح کرد: در تصویب بودجه سال جاری برای اولین بار ردیفی مشخص شد تا سایر نیروهای غیر رسمی مانند حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس‌ها به طور ماهانه پرداخت شود اما خرید خدمت به دلیل اینکه به طور عام نبوده تدبیر خاصی برایش انجام نشده است؛ بر این اساس برخی از امور در اعتبارات سالانه پیش بینی نمی شوند و کسری ها شامل چنین مواردی می شود.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم از نیروهای موجود حق التدریس استفاده کرد؛ بسیاری از این افراد اعلام کرده اند که حاضر به تدریس در مناطق محروم هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتما در صورت وجود تعداد زیاد نیروهای خرید خدمات آموزشی این مهم در نشست به مسئولان آموزش و پرورش بررسی خواهد شد تا بتوان موضوع را تعیین تکلیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که قریب به ۱۲ هزار معلم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و بومی منطقه شناسایی شده اند که تحت پوشش طرح خرید خدمات آموزشی به دانش آموزان آموزش می دهند اما برای پرداخت حقوق این نیروها مشکل وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:346109، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین